مسئول کمیته بانوان ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس خوزستان: همایش زینبیون در استان برگزار می‌شود

خورنا-احمدرضارستمی: در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان، سیده فرانک موسوی مسئول کمیته بانوان ستاد گفت: ما در کمیته بانوان ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان تاکنون سه جلسه را در این خصوص برگزار کرده‌ایم که ماحصل آن تدوین بیش از ۵۰ برنامه در این زمینه است.

وی ادامه داد: از جمله‌ برنامه‌های شاخصی که در کمیته بانوان استان تدوین کرده‌ایم می‌توان به برنامه‌ریزی جهت برگزاری همایش تجلیل از زنان پیشکسوت دفاع مقدس تحت عنوان همایش زنان زینبیون، همایش تجلیل از همسران و مادران شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم استان، برنامه‌ریزی جهت برگزاری مراسم نقد و بررسی کتب دفاع مقدس و همچنین برگزاری شب شعرهایی مربوط به ایام دفاع مقدس اشاره کرد.

موسوی از پرپایی نمایشگاه نقش زنان در دفاع مقدس خبر داد و افزود: برنامه‌ریزی در جهت برگزاری مسابقات قرآنی برای فرزندان شاهد و ایثارگر، اعزام خانواده‌های شاهد و ایثارگر به مناطق عملیاتی و اماکن زیارتی چون مشهد مقدس و قم و همچنین برنامه‌ریزی جهت حضور زنان و خانواده‌های شاهد و ایثارگر در نماز جمعه‌های سراسر استان هم از دیگر برنامه‌های این ایام است.

این مقام مسئول افزود: علاوه بر اینکه به منظور تجلیل از خانواده‌های شاهد و ایثار‌گر برنامه‌هایی را تدوین کرده‌ایم، برنامه ریزی‌های دیگری را هم چون رونمایی از هشت کتاب دفاع مقدس و تجهیز محتوایی و فضا‌سازی موزه زن و دفاع مقدس را هم در دستور کار این ایام قرار داده‌ایم.

وی بیان کرد: از آنجایی که تمامی مقدمات مربوط به کنگره زن و دفاع ‌مقدس برنامه‌ریزی شده انشاالله که بتوانیم فراخوان آن را در هفته دفاع مقدس داشته باشیم.

موسوی اظهار کرد: ما توانستیم طرح پژوهشی نقش زنان در پایداری و وفاق اجتماعی را در دوران دفاع مقدس آماده و به بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان ارائه دهیم و همچنین تمامی برنامه‌هایی را که در کمیته بانوان ستاد برنامه‌ریزی شده بود طی گزارشی به بنیاد ارسال کردیم.

مسئول کمیته بانوان ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس خوزستان در پایان گفت: انشاالله که بتوانیم نقش ارزنده بانوان را در دوران دفاع مقدس تبیین بکنیم و سپس این نقش را بصورت یک فرهنگ به نسل‌های آینده انتقال دهیم.