مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد هفته دفاع مقدس خوزستان اعلام کرد:

برگزاری افزون بر ۱۵۰ برنامه اصلی در هفته دفاع مقدس خوزستان/ پیاده روی خانوادگی لغو شد

خورنا-احمدرضارستمی: در جلسه ستاد استانی هفته دفاع مقدس استان که امروز ۲۷ شهریورماه در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد سرهنگ عفراوی مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد هفته دفاع مقدس خوزستان گفت: همانطور که استحضار دارید با ابلاغ ستاد کل فرماندهی نیروهای مسلح برنامه‌های اصلی و عمومی هفته دفاع مقدس یکسال توسط سپاه و سال دیگر هم توسط ارتش برگزار می‌شود و امسال سپاه برگزار کننده‌ برنامه‌های هفته دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه سپاه تاکنون در سالجاری ۲۴ جلسه را در مرکز استان و با محوریت دفاع مقدس برگزار کرده، در خصوص برنامه‌های امسال کمیته نیروهای مسلح هفته دفاع مقدس اظهار داشت: از جمله برنامه‌های امسال هفته دفاع مقدس می‌توان به بحث رژه نیروهای مسلح در اهواز و یازده شهرستان و نیز برگزاری صبحگاه مشترک در ۱۷ شهرستان دیگر و در روز جمعه ۳۱ شهریور اشاره کرد که انشاالله در این روز اقتدار نیروهای مسلح که همان اقتدار نظام است به نمایش گذاشته می‌شود.

عفراوی عنوان کرد: امسال در کل ۱۵۲ برنامه اصلی و دو هزار و هفت برنامه دیگر در سپاه برنامه‌ریزی شده است که ۷۰ مورد از این برنامه‌ها جدید هستند و تاکنون در هیچ‌جا به اجراء در نیامده‌اند که بطور مثال یکی از این برنامه‌ها رونمایی از آلبوم بیش از هفت‌هزار شهید است که امسال با همکاری بنیاد شهید و سایر عزیزان در ادارات و خانواده‌های معظم شهداء این هفت‌هزار آلبوم را اهداء خواهیم کرد و تنها یک نسخه از آن در آرشیو باقی می‌ماند که پس از راه‌اندازی موزه دفاع مقدس خوزستان به این مکان اهداء می‌شود.

مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد هفته دفاع مقدس خوزستان ادامه داد: این آلبوم در سراسر کشور متحدالشکل و با یک وحدت رویه تهیه می‌شود که به خانواده‌های شهداء و موزه‌های دفاع مقدس اهداء می‌شود؛ نسخه اول این آلبوم مزین به تصویر سردار شهید علی هاشمی است که به خانواده وی اهداء می‌شود.

وی با بیان اینکه به علت تقارن هفته‌های دفاع مقدس و امر به معروف و نهی از منکر، برنامه‌های امسال هفته دفاع مقدس بصورت حماسی و عاشورایی خواهد بود عنوان کرد: از دیگر برنامه‌های امسال نمایش رزمی بازسازی شده از عملیات مولای متقیان در چذابه است که این برنامه به مدت چهار روز در طول هفته دفاع مقدس در سوسنگرد اجراء می‌شود.

عفراوی گفت: برنامه‌های پنجم و نهم مهرماه هم برنامه‌ریزی و ستادهای آنها تشکیل شده و ما بیشتر اصرار داریم که ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس خوزستان بیشتر به ۹ مهر و حمیدیه کمک بکند که آنهم به خاطر وضعیت حمیدیه، که نسبت به آبادان، نیاز به پشتیبانی بیشتری دارد.

این مقام مسئول اظهار کرد: از جمله‌ دیگر برنامه‌های جدید امسال می‌توان به رونمایی از چهار اِلمان زنان شهیده اشاره داشت که ما در هویزه برای شهیده سهام خیام و در خرمشهر برای شهداء عالیشاه و محمدی و در آبادان هم برای شهیده مریم فرهانیان این اِلمانها را رونمایی می‌‌کنیم.

وی عنوان کرد: رونمایی از کتابهای دفاع مقدس هم از دیگر برنامه‌های امسال هفته دفاع مقدس در استان است که از جمله این کتابها می‌توان به کتاب عملیات خیبر، نقش حسینیه‌ها و مساجد اهواز در جنگ و کتاب نیمکت‌های بهشتی نام برد.

عفراوی در مورد کتاب نیمکت‌های بهشتی توضیح داد: محتوی این کتاب اشاره به بمباران مدارس خوزستان من جمله مدارس بهبهان در طول دوران هشت‌ساله جنگ تحمیلی دارد.

مسئول کمیته نیروهای مسلح ستاد هفته دفاع مقدس خوزستان گفت: دیدار با خانواده شهدا، غبارروبی مزار شهداء، هماهنگی برای اعزام راویان دفاع مقدس به سازمان‌ها و مدارس، تهیه و ارسال جدول مصاحبه های رزمندگان و فرماندهان به صدا و سیما، اعزام تیم‌های پزشکی به مناطق محروم، برگزاری یادواره‌های شهدا و برنامه ویژه روز سرباز نیز به همراه دیگر برنامه های متنوع و جدید از جمله این برنامه‌های هفته دفاع مقدس در خوزستان می‌باشند.

وی در پایان اعلام کرد: پیاده‌روی خانوادگی هفته دفاع مقدس به دلیل تقارن با ایام محرم و گرمای هوا لغو و به هفته بسیج موکول می‌شود.