نخستین جشنواره ازدواج در هندیجان برگزار می‌شود

خورنا: فرماندار هندیجان گفت: نخستین جشنواره ازدواج در هندیجان همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) برگزار می‌شود.

بهروز فرج‌الهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان اظهار کرد: به‌مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س)، نخستین جشنواره ازدواج در این شهرستان با حضور زوج‌های جوان برگزار می‌شود.

وی ازدواج را سنت پسندیده حضرت رسول عنوان کرد و افزود: این مراسم برای تجلیل از فعالان حوزه ازدواج در بخش‌ها و برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شود که طی آن از خادمین حوزه ازدواج، خیرین مسکن‌ساز فعال برای جوانان و خیرینی که در مؤسسات خیریه برای تهیه جهیزیه فعالیت می‌کنند تجلیل و قدردانی به عمل می‌آید.

فرماندار هندیجان خاطرنشان کرد: ازدواج وحدتی اجتماعی یا قراردادی قانونی بین مردم است که سبب به‌وجود آمدن خویشاوندی می‌شود.

وی اضافه کرد: در همین راستا باید زمینه‌های ازدواج آسان برای جوانان را فراهم کرد و از مانع تراشی و ایجاد مشکل برای تشکیل زندگی زناشویی آنها سرباز زد.

فرج‌الهی در ادامه با تأکید بر ازدواج آسان عنوان کرد: جشنواره ازدواج در راستای ترویج این سنت پسندیده و حسنه گام‌های متعالی برمی‌دارد و باید بر توسعه و گسترش آن تأکید کرد.

وی بیان کرد: این جشنواره در ۲۶ آبان‌ماه سال جاری در مدرسه ادیب با حمایت و پشتیبانی کانون فرهنگی امور اجتماعی فرمانداری هندیجان برگزار می‌شود.