رشد ۲۰ درصدی صادرات از بندرامام خمینی(ره)

باقر گل فر- خورنا:معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، از رونق بارگیری انواع کالاهای غیرنفتی طی پنج ماهه نخست سال جاری در مجتمع بندری امام خمینی(ره) با رشدی معادل۲۰ درصد خبرداد.

گرایلو ضمن اعلام بارگیری ۴ میلیون و ۳۵۶ هزار تن کالای صادراتی طی مدت مذکور اظهار داشت: به دنبال اعمال سیاست های دولت خدمتگزار مبنی بر افزایش صادرات غیرنفتی، مجتمع بندری امام خمینی(ره) ضمن اتخاذ آماده به کاری تجهیزات و امکانات عملیاتی خود زمینه ی مساعد برای نیل به  این هدف را  فراهم ساخته است.

وی در تشریح عوامل نیل به رشد مطلوب در زمینه ی بارگیری کالاهای غیر نفتی طی مدت مذکور بیان داشت: تعامل و هم افزایی مدیریتی و صاحبان کالا برای تسهیل مسیر صادرات و رفع موانع عملیاتی، ایجاد تنوع در شیوه های و روش های بارگیری کالاهای صادراتی متناسب با نوع محموله ها و همچنین تعدد شیوه های  حمل کالا به بندر به لحاظ دسترسی این مجتمع بندری به راه های ارتباط جاده ای، ریلی و نزدیکی به فرودگاه از جمله عوامل  تأثیرگذار درکسب  این موفقیت به شمار می روند.

معاون دریایی و بندری همچنین فراهم بودن امکان انبارش انواع کالا در مقیاس وسیع به لحاظ وجود انبارهای سرپوشیده ی با ظرفیت بسیار و اعمال نظارت و کنترل های دقیق جهت حفظ و سلامت کالا و عملیات تخلیه و بارگیری از دیگر عواملی برشمرد که موجب استقبال روزافزون صاحبان صنایع و صاحبان کالا برای  بهره گیری از این موقعیت مساعد گردیده است.

معاون دریایی و بندری در ادامه خاطر نشان ساخت: انواع آهن آلات، مصالح ساختمانی، مواد معدنی، مواد شیمیایی و ملاس نیشکر عمده ترین کالاهایی هستند که طی بازه ی زمانی مذکور در این مجتمع بندری  بارگیری و به مقصد  صادر گردیدند.

گرایلو در پایان خاطر نشان ساخت: در راستای رشد صادرات غیر نفتی و به منظور تحقق اقتصاد بدون نفت، این اداره کل ضمن اتخاذ سیاست جذب صنایع تولیدی در کنار بنادر به منظور تکمیل زنجیره تولید و کمک به تولید کنندگان و ایجاد مزیت کاهش قیمت نهایی حرکت خود برای استقرار بنادر نسل سوم را سرعت داده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *