نماینده مجلس: مردم فقیر در حال جان دادن هستند

خورنا: ابراهیم نکو دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی اعتدال، گفت: مخالف اجرایی شدن فاز دوم هدفمند کردن یارانه ها هستیم، اجرایی شدن این قانون در فاز دوم همانند این است که روی مین برویم و اتفاق ناگواری در اقتصاد می افتد و فاجعه اجرای این فاز دامن گیر دولت می شود و پشیمانی سختی را برای دولت به همراه می آورد.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت باید برای اجرای مرحله دوم معقولانه فکر می کرد و قبل از اعلام افزایش یارانه نقدی به سراغ مردم می رفت و می دید مردم موافق اجرای فاز دوم آن هستند یا نه ؛ ما نماینده مردم هستنیم و با آنها ارتباط زیادی داریم و این وضعیت اقتصادی کاری کرده که ما به علت عدم توان پاسخگوی به مردم درباره وضعیت اقتصادی و ناتوانی ها و مشکلاتی که همراه کرده است ناراحت همگام با مردم ناراحت باشیم.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس باید برای توقف فاز دوم وارد عمل می شد که شد ؛ این فاز شروع شود مردم فقیر تر می شوند ؛ مردم فقیر در حال جان دادن هستند و تشدید تورم توان ادامه زندگی و معیشت نخواهد داشت ؛ امیدواریم دولت با اقدامات ناکارشناسی کمر مردم را نشکند ؛ فاز اول هدفمندی باید با نظارت بیشتر نمایندگان اجرا می شد تا دولت این فاز را با درستی اجرا می کرد ، اما متاسفانه دولت با نافرمانی ها یی که از نصیحت های منصفانه مسئولین و نمایندگان داشت ، کار خودش ر کرد.

وی افزود: الان وقت مطرح کردن فاز دوم قانون هدفمندی یارانه ها نبود ، وقتی در مرحله اول با کاستی هایی رو به رو بودیم و دولت قوانین را اجرایی نکرد و مردم تحت فشار قرار گرفتند ، باید نمایندگان وارد می شدند و با تصویب قوانین و ارائه لوایح ، دولت را کنترل می کردند.

دیبر کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: دولت واقعا عدم تبعیت از قوانین و گوش نکردن به نصایح دلسوزان نظام را به حد بالایی رسانده است و بد اخلاقی های دولت بیشتر از قبل نیز شده است و دارد شکاف خود را خصوصا با نمایندگان مردم بیشتر می کند.

نکو گفت: من به صراحت می گویم دولت دیگر حرف گوش نمی دهد و رقبتی بر قبول نظرات کارشناسانه دلسوزان ندارد و نمی خواهد دستش گرفته شود و کمک شود ؛ مجلس باید از ابزار های قانونی خود استفاده کند و باید دولتی که حرف گوش نمی دهد تنبیه شود و مجلس در این زمینه از اختیارات خود استفاده کند ؛ عدم کفایت آخرین مرحله تنبیه است و نمایندگان باید بخواهند که امدی نژاد به سوالاتشان پاسخ دهند تا دولت بداند مجلس در امر نظارت جدی است.

وی در خاتمه گفت: دولت باید به نظر مردم و نمایندگان مردم در مجلس احترام بگذارد تا با همکاری هم مشکلات حل شود ، اما در صورت سر پیچی از تذکرات ، از ابزارهای قانونی برای حل مشکلات استفاده خواهیم کرد.