اعتراض دانش‌آموزان خرمشهری ‌در پی قطع یک هفته‌ای برق مدارس

خورنا: به دلیل یک هفته بی‌برقی در رطوبت و گرمای صددرصدی، دانش‌آموزان دبیرستان نمونه دولتی بوستان امامت در خرمشهر اعتصاب کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، دبیرستان نمونه دولتی بوستان امامت واقع در فلکه قدیم فرمانداری خرمشهر که یک هفته در بی‌برقی مطلق به‌سر می‌برد، در گرمای و شرجی صددرصدی هوا دانش‌آموزان خود را وادار به عدم حضور سر کلاس درس کرد.

این دبیرستان هفت کلاسه که در این یک هفته با اتصالی‌های چند دقیقه‌ای برق، روشنایی و باد گرم پنکه را به دانش‌آموختگان خود هدیه داده، شرایط را برای ماندن آنها بر سر کلاس بسیار سخت و دشوار کرد.

یکی از دانش‌آموزان این دبیرستان که پریسا نام دارد و در سال دوم ریاضی فیزیک مشغول تحصیل است، در این‌باره می‌گوید: شرایط برای ماندن در کلاس غیرقابل تحمل بود که تصمیم گرفتیم با وجود گرما و آفتاب شدید به حیاط مدرسه آمده و در آنجا کلاس را تشکیل داده، ادامه دروس را دنبال کنیم.

وی می‌گوید: دانش‌آموزان سه کلاس تصمیم به اعتصاب گرفته و خواهان جدی‌تر شدن پیگیری معضل پیش‌ آمده از سوی آموزش و پرورش شهرستان و مدیران دبیرستان شدند.

دانش‌آموز دیگری در ادامه خاطرنشان می‌کند: دبیرستان جدیدی که در آن حضور داریم تازه افتتاح است و هنوز برق‌رسانی آن کامل نشده، مسئولان پیش از آغاز سال تحصیلی باید برای این امر چاره‌اندیشی می‌کردند.

وی اضافه کرد: در این فصل گرم سال و با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید، انگیزه من و دوستانم برای ادامه تحصیل در این شهر پایین آمده و بسیار سرخورده شده‌ایم.

ریحانه در ادامه گفت: کلاس ما متشکل از ۲۲ دانش‌آموز است که چون عشایر، دسته دسته به هر طرف حیاط پراکنده شده و باز هم دست از یادگیری و تحصیل نمی‌کشیم.

وی در پایان چنین اظهار کرد: امیدواریم مسئولان مرتبط با چشم بازتری مشکلات پیش‌روی دانش‌آموزان را دریابند و خواهان جدی برطرف ساختن آنها باشند.

به هر حال این مشکل به ظاهر ساده اما پردردسر دانش‌آموزان، از سوی مسئولان شهری در حال پیگیری بوده که روز گذشته با وجود اعتصاب دانش‌آموزان مرتفع شده است، البته باید در روزهای آتی شاهد تداوم رفع این مشکل باشیم.

شهرستان‌های خرمشهر و آبادان با وجود پشت سر گذاشتن فصل تابستان بیش از یک هفته است که در شرجی و رطوبت بالای ۹۰ درصد به‌سر برده و همین امر مشکلات بسیاری را برای شهروندان ایجاد کرده است‌.