معاون عمرانی استاندار خبر داد: ابتدای آبان زمان شروع طرح ترافیکی LEZ در خوزستان

خورنا-احمدرضارستمی: در جلسه شورای ترافیک استان فرامند هاشمی‌زاده معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: طرح LEZ به منظور کاهش آلایندگی در سطح شهرها و ساماندهی وضعیت ترافیکی آنها تدوین شده است.

وی افرود: در اجرای طرح LEZ مقوله‌های مختلف دیگری را نیز مانند تعیین محدوده ترافیکی شهرها، جلوگیری از تردد خودرهای فرسوده و بحث مراکز معاینه فنی خودرو‌ها و غیره را باید در نظر داشت بنابراین انجام چنین طرحی برنامه‌ریزی و سازماندهی خاص خود را طلب می‌کند.

هاشمی‌زاده اظهار کرد: از آنجایی که هم‌اکنون در مورد ساماندهی و رسیدگی وضع خودروهای فرسوده شاهد وضع قوانین خاصی در کشور هستیم و همچنین تشکیلات ویژه‌ای در امر جلوگیری از تردد آنها در شهرها راه‌اندازی شده لذا به منظور اجرای هر چه بهتر جلوگیری از تردد این خودروها باید سازماندهی خاصی در سطح استان صورت بگیرد.

معاون عمرانی استاندار خوزستان با بیان اینکه تمامی بحث‌های زیر مجموعه LEZ در استان اجرایی شده در ادامه از گسترش مراکز معاینات فنی خودروها در سطح استان نیز خبر داد و یادآوری کرد: در حال حاضر هیچ خودرویی نمی‌تواند بدون معاینه ‌فنی در جاده‌ها یا شهرها استان تردد کند.

وی بیان کرد: بدلیل وسعت کاری که در مورد طرح LEZ صادق است اینکار نیاز به یک سازماندهی مناسب، کنترلهای مکرر و مداوم و همچنین انجام فعالیت‌های شایسته به منظور رسیدن به هدف طرح می‌باشد که این هدف نیز بواقع چیزی کاهش آلایندهای شهری نیست.

هاشمی‌زاده گفت: در بحث خارج کردن ناوگان فرسوده از کار تردد و عبور و مرور در سطح جاده‌ها و شهرهای خوزستان ضعف‌هایی وجود دارد که این وضعیت را باید با تاکید درست و سازماندهی مناسب در کلیه شهرها و بخصوص مرکز استان بهبود ببخشیم.

معاونت عمرانی استاندار خوزستان افزود: بنابراین باید در شورای ترافیک استان با یک برنامه‌ریزی مناسب در مورد ساماندهی طرح‌های زیر مجموعه LEZ مثل دوربین‌ها و خروج ماشین فرسود اتخاذ تصمیم مناسب به عمل آوریم.

وی خبر داد: ابتدای آبان‌ماه بدلیل اینکه حدود یکماهی از شروع سال‌تحصیلی گذشته بهترین زمان برای اجرای طرح ترافیکی LEZ است به همین خاطر چنین روزی بعنوان زمان شروع طرح در نظر گرفته می‌شود.

هاشمی‌زاده در پایان اظهار کرد: لذا به منظور آگاهی مردم و اطلاعرسانی هر چه بیشتر در این خصوص لازم است که دبیرخانه شورای ترافیک استان روشهای مناسبی را تدوین، مشخص و برای اجراء به دستگاههای مختلف ابلاغ کند که در این راستا می‌توان از ظرفیت‌های اس و مس تلفن همراه، بنرهای شهرداری، صداوسیما، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و دیگر روشهای اطلاعرسانی بهره‌گیری کرد.