مدیرکل محیط زیست خوزستان: کنوکارپوس فراموش نشود

خورنا-احمدرضارستمی: در جلسه شورای ترافیک استان احمدرضا لاهیجان زاده مدیرکل محیط زیست خوزستان گفت: لازم است در بحث طرح LEZ که به منظور کاهش آلاینده‌های ترافیکی است شهرداری با قدرت بیشتری در بحث اطلاعرسانی و معرفی طرح، ورود و از تمام امکانات خود در اجرای آن همکاری نماید.

وی یادآوری کرد: به دلیل اهمیتی که محدوده ترافیکی دارد لازم است حتی اگر اعمال هم نشود با تابلوگذاری و علائم مخصوص، مشخص و به مردم اعلام شود که این منطقه، محدوده ترافیکی است.

لاهیجان زاده ضمن اشاره به حضور فعال شهرداری‌های کشور در بحث اطلاعرسانی ترافیک خاطر نشان کرد: از آنجایی که شهرداری‌ها در بحث اطلاعرسانی در حوزه ترافیک می‌توانند سهم بسیار مهمی داشته باشند لذا از گروه‌های جدیدی که هم‌اکنون مسئولیت را در سطح شهرداریهای استان و بالاخص اهواز در دست گرفته‌اند تقاضا داریم به این موضوع عنایت ویژه‌ای داشته و حتی در بحث معاینه فنی خودروها هم ورود موثری داشته باشند.

مدیر کل محیط زیست خوزستان در مورد بحث هرس گیاه کنوکارپوس گفت: با توجه به اینکه تا فصل بارندگی فرصت اندکی داریم و تاکنون هم هیچ اتفاقی در مورد هرس گیاه کنوکارپوس صورت نگرفته تقاضا داریم شهرداری جدید این موضوع را که امسال تعطیل شده را فراموش نکرده و هرس آن را هر چه زودتر در برنامه کاری خود قرار دهد.

لازم به ذکر است سالهای گذشته همزمان با فصل بارندگی به علت گلدهی و گرده افشانی گیاه کنوکارپوس، آلرژیزایی و حساسیت‌های تنفسی در بین شهروندان افزایش می‌یافت و باعث مراجعات بسیاری به بیمارستانها استان می‌شد.

به گزارش پایگاه خبری خورنا در سال گذشته با هرسی که در مورد این گیاه صورت پذیرفت در حدود ۱۱.۵ درصد مراجعه بیماران به مراکز درمانی خوزستان کاهش پیدا کرد.