فرماندار آغاجاری: ایستگاه‌های مطالعه در آغاجاری ایجاد شود

خورنا: فرماندار آغاجاری گفت: ایستگاه‌های مطالعه در این شهرستان باید ایجاد و گسترش یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آغاجاری، رضا رضایی فاضل ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان که با حضور جمعی از مسئولان شهری در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: اساس مطالعه کتاب است و کتابخوانی در توسعه، پیشرفت و آبادانی کشور سهم به‌سزایی دارد.

وی افزود: انسان دارای دو بعد است که بعد معنوی آن با کتاب تأمین شده و به تکامل بعد دیگر مادی و اجتماعی معنای تازه‌ای می‌بخشد.

فرماندار آغاجاری خاطرنشان کرد: باید فرهنگ کتاب و کتابخوانی همچنین مطالعه گسترش یابد زیرا در جامعه امروز تنها این فرهنگ کمرنگ‌تر به چشم می‌خورد.

وی با بیان اینکه توزیع کتاب در کتابخانه‌ها و منبع در سطح شهر باید به صورت متوازن انجام شود، افزود: از این طریق می‌توان تمام منطقه و جامعه را از طریق کتابخوانی پوشش فرهنگی داد.

رضایی فاضل با بیان اینکه کتاب‌ها باید پاسخگوی نیازهای انسان باشند، ادامه داد: عناوین مطلوب کتب موجود در کتابخانه‌های شهرستان باید جوابگوی مسائل روز باشد.

وی اضافه کرد: ما باید بدعت‌های خوب فرهنگ کتاب و کتابخوانی را گسترش داده و ایستگاه‌های مطالعه را در سطح شهرستان ایجاد و توسعه دهیم.

* شهرداری دین خود را به کتابخانه‌ها ادا کند

فرماندار آغاجاری بیان کرد: در همین راستا ارتباط و تعامل دستگاه‌های اجرایی نظیر اداره آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، کانون‌ها و مساجد با ترویج فرهنگ کتابخوانی بسیار مؤثر است.

وی خطاب به شهرداری آغاجاری گفت: شهرداری قانون نیم درصدی پرداخت سهم کتابخانه‌ها را رعایت کرده و بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *