رئیس پارک علم و فناوری خوزستان: حوزه بازیهای رایانه‌ای از پولسازترین حوزهای دانشی دنیا است

بابک مختاری: حوزه بازی‌های گیم علاوه بر اینکه یکی از پولسازترین حوزه‌های فعلی دانشی دنیا است در حوزه فرهنگی هم می‌تواند بسیار مثمرثمر باشد.

خورنا-احمدرضارستمی: به مناسبت دومین رویداد ملی بازیهای رایانه‌ای(گیم‌نت) که پنجشنبه ۱۶ شهریورماه در آبادان برگزار می‌شود، بابک مختاری رئیس پارک علم و فن‌آوری خوزستان در نشستی خبری این رویداد گفت: فعالتر شدن و بهبود اکوسیستم نوع‌آوری، در حوزه فن‌آوری اطلاعات استان خوزستان است.

وی ادامه داد: این اکوسیستم ۲۰ سال پیش به صورت خودجوش توسط شرکت‌های خصوصی حوزه IT استان ایجاد شد و ملحق شدن بخش دولتی به این موضوع به نسبت دیرتر صورت‌ گرفته است.

مختاری تصریح کرد: نگاه ویژه استاندار خوزستان به حوزه IT در بخش اشتغالزایی و بحث دولت الکترونیک، باعث ایجاد یک همکاری و هم افزایی در بخش دولتی شد و از سوی دیگر بازیهای رایانه‌ای یا گیم آپ نیز باعث نزدیکی بخش دولتی و خصوصی به همدیگر شد که این را باید به فال نیک گرفت و انشالله با برنامه‌هایی خوبی که اجراء خواهد شد، این اکوسیستم هم در حوزه کسب و کار و هم در دیگر حوضه‌ها موفق شود.

رئیس پارک علم و فناوری خوزستان ضمن اشاره به تردید خانواده‌ها از بازی کردن بچه‌ها در فضای مجازی یادآوری کرد: حوزه بازی‌های گیم علاوه بر اینکه یکی از پولسازترین حوزه‌های فعلی دانشی دنیا است در حوزه فرهنگی هم می‌تواند بسیار مثمرثمر باشد.

وی تصریح کرد: مخالفت‌های ابتدایی در بحث ساخت بازی‌های رایانه‌ای و عبث پنداشتن آن، باعث شد که بازار کشور در تسخیر شرکت‌های خارجی درآید که به طبع آن فرهنگ کشور هم مورد تهدید واقع شد بنابراین از آن به بعد تصمیم گرفته شد که با تأسیس بنیاد بازی‌های رایانه‌ای، گیم‌هایی در کشور طراحی شود که بتواند حوزه فرهنگی کشور را هم تقویت کند.

مختاری اظهار داشت: از دید متخصصین امر، بازیهای رایانه‌ای می‌تواند در تربیت، آموزش و تزریق خلاقیت به نسل‌های آینده نقشی بسیار تاثیر گذاری را ایفا کند و همچنین می‌تواند در دنیای کنونی که تا حدودی کسب درآمد و روشهای تولید، تغییرات شگرفی یافته، یاری کننده فرد در امر بیزینس باشد.

این مقام مسئول اذعان کرد: باید خانواده‌ها در تربیت نسلهای آینده به این نکته توجه داشته باشند که به همان اندازه‌ای که فضای حقیقی برای نسل گذشته دارای اهمیت بود برای نسل کنونی هم فضای مجازی اهمیت بسزایی دارد و در این راستا بحث گیم یا بازی‌های رایانه‌‌ای هم از اصلی‌ترین قسمت‌های فضای مجازی است که باید توجه ویژه‌ای به آن شود.

وی در پایان خبر داد: خوشبختانه قرارداد نهایی تفاهم‌نامه مرکز توانمند سازی کسب‌ و‌ کارهای فاوا را با وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات به امضاء رسانده‌ایم که انشاالله اگر بحث‌های اعتباری آن نیز اجرائی شود می‌توانیم حداقل کمک‌های بیشتری را به کسب و کارهایی که در حوزه فاوا هستند انجام دهیم.