رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اندیمشک:

آمار ۳۴ درصدی بیکاری در اندیمشک/ مشاغل خانگی توسعه یابد

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اندیمشک گفت: امروز آمار بیکاری شهرستان اندیمشک در حدود ۳۴ درصد است.

سیدناصر حسینی اظهار داشت: رسانه‌ها پل ارتباطی بین مردم و مسئولان و توسعه خدمات دولت هستند و این بازوان فرهنگی در امید بخشی عمومی نقش مهمی دارند.

وی با بیان این که فرهنگ و آشنایی مردم اندیمشک با قوانین نقش و جایگاه والایی دارد، افزود: همین مقوله، ظرفیت و استعداد این شهرستان در عرصه‌های مختلف اقتصادی و انسانی را مشخص می‌کند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اندیمشک عنوان کرد: به همین جهت باید از این ظرفیت بیش از گذشته بهره برد و با توجه به استعداد شهرستان اندیمشک در زمینه گردشگری و کشاورزی، امکان و بستر توسعه پایدار شهرستان را درحوزه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی، تقویت کرد.

خود باوری زمینه ساز کاهش آمار بیکاری است

وی گفت: امروز آمار بیکاری شهرستان اندیمشک در حدود ۳۴ درصد است و ما باید با تکیه بر همین ظرفیت، اقدامات مورد نیاز را فراهم و با تکیه بر بخش خصوصی در شهرستان، کار آفرینی کرد و از خانه و روستاهای شهرستان خود باوری و ایجاد شغل و کارخانه را برای کاهش آمار موجود زمینه ساز و ایجاد کرد.

حسینی بیان کرد: امروز شرکت‌های مختلی در سطح خوزستان و با تکیه بر اراده و توان ملی و داخلی در زمینه وسایل الکترونیکی و محصولات کشاورزی و دامی فعال هستند که این مقوله، بیان گر لزوم تکیه بر همین جوانان در استان خوزستان در فعالیت‌های اقتصادی و کار آفرینی و موفقیت در این زمینه است.

وی افزود: اما این عرصه در شهرستان اندیمشک جدی گرفته نمی‌شود و در برخی زمینه به آن بی توجهی نیز شده است به عنوان مثال، چرا در شهرستان اندیمشک کارگاه تولید جوراب و آب رادیاتور و مانند آن وجود ندارد؟ امثال این مشاغل با هزینه و فضای محدودمی‌تواند کار در شهرستان ایجاد و زمینه توسعه اندیمشک را فراهم کند و ما باید در این عرصه گام برداریم.

ظرفیت گردشگری شهرستان اندیمشک برای توسعه کار آفرینی جدی گرفته شود

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اندیمشک ادامه داد: بخش الوار گرمسیری یکی از مهم‌ترین ثروت‌های گردشگری استان خوزستان و شهرستان اندیمشک است ولی برای معرفی این بهشت گردشگری شهرستان و جذب سرمایه‌گذاری و کار آفرینی در این عرصه اقدامات مورد نیاز صورت نگرفته است و به همین جهت، ما باید با تکیه بر این ظرفیت کار ایجاد کنیم و اندیمشک را توسعه دهیم تا شرایط زندگی روستایی و شهری در اندیمشک تقویت شود.

وی گفت:به همین جهت و با پیگیری نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان، اقدامات خوبی در زمینه کار آفرینی شهرستان برداشته شده که احداث ساختمان جذب سرمایه گذاری، ایجاد شرکت‌های کشت و صنعت در بخش الوار گرمسیری، توسعه مشاغل خانگی، تقویت قالی بافی شهرستان از جمله این طرح‌ها است که بهره برداری از آن‌ها، اقدامات جدی و عملی در این حوزه جذب سرمایه گذاری و کارآفرینی شهرستان می‌شود.

حسینی عنوان کرد: علاوه بر آن، امروز باید برنامه‌های جدی برای رونق بستر اشتغال و امید زندگی در روستاها و اشتغال بومی در شهرستان برداشته شود چرا که این حق مردم اندیمشک است و باید توسط تمام مسئولان و فعالان اقتصادی جدی گرفته شود و این موضوع عرصه خط قرمز ما بوده و در اجرای تمام طرح‌های صنعتی اولویت اشتغال با جوانان اندیمشک است.

بیش از ۱۰ هزار نفر در تعاونی‌های اندیمشک مشغول به کار هستند

وی با اشاره به نقش تعاونی‌ها در توسعه کار آفرینی شهرستان اندیمشک، گفت: امروز بیش از ۶۷۰ تعاونی در شهرستان اندیمشک مجوز فعالیت دارند که از این تعداد ۳۲۰ تعاونی فعال و بیش از ۱۰ هزار نفر در این تعاونی‌ها مشغول به کار و فعالیت هستند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اندیمشک با بیان این که دولت به توسعه تعاونی‌ها نگاه ویژه دارد، افزود: اختصاص یک و نیم میلیارد دلار به حوزه تعاونی‌ها توسط دولت،بیانگر نگاه ویژه به خدمات این حوزه بوده که با اجرای این اعتبارها یک هزار روستا، تحت پوشش خدمات مربوط به توسعه تعاونی‌ها، قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم