مدیر عامل شهرکهای صنعتی استان:

ایراد بزرگ شهرک‌های صنعتی خوزستان تعداد زیاد و مساحت کم آنهاست

خورنا-احمدرضارستمی: در حاشیه سومین روز از نمایشگاه هفته دولت در اهواز اخلاق محمدیان مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خوزستان در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: امسال در بحث شهرک‌های صنعتی فعالیت‌های خوب و اساسی‌تری مخصوصاً در مورد زیر ساخت‌ها نسبت به سال‌های قبل داشته‌ایم.

وی عنوان کرد: در سالجاری ساخت دو تصفیه‌ خانه فاضلاب در شهرک‌های صنعتی ایذه و رامهرمز به پایان رسید و همچنین سه تصفیه خانه دیگر را هم با اعتباری بالای هشت میلیارد تومان در دست ساخت داریم که انشاالله امسال شاهد بهره‌برداری آنها نیز خواهیم بود.

محمدیان یادآوری کرد: از جمله کارهای ارزشمندی که در سال گذشته به بهره‌برداری رسید، می‌توان به مرکز خدمات فناوری کسب و کار اشاره کرد که این مرکز دارای زیر بنایی قابل توجه و مفید، مشاورین خوب و همچنین امکانات عالی است که بدلیل استقرار در یک مکان مناسب در مقطع ورودی اهواز، هم زیبایی خاصی را به آن منطقه داده و هم مشاوران به علت بودن آن در جوار صنعتگران، استقبال خوبی را از آن به عمل می‌آورند، که در این راستا ما هم تلاش داشته‌ایم تمامی امکانات مورد نیاز آنجا را بصورت تمام و کمال مهیاء کنیم.

این مقام مسئول در مورد محدودیت‌های مالی چهار گذشته شرکت شهرکهای صنعتی خوزستان، گفت: کاهش منابع مالی دولت باعث ایجاد محدودیت‌هایی در بحث اجرای پروژه‌ها شد ولی با این وجود تلاش کردیم زیر ساخت‌های استان را برای جذب سرمایه‌گذاران مهیاء کنیم بطوریکه نه تنها هیچ کمبودی را در این مورد نداریم بلکه سرمایه‌گذار هم نمی‌تواند بهانه‌ای برای عدم امکان تولید بدلیل نبود زیرساخت‌ها لازم در شهرکهای صنعتی داشته باشد.

وی در مورد شهرک صنعتی شماره پنج اهواز بیان کرد: در مورد این شهرک توانستیم بخشی از ۳۰ هکتار مجوزی را که از محیط زیست گرفته بودیم طی یکسال گذشته، دریافت کنیم و همچنین جاده دسترسی به شهرک را کلنگ زنی و کار ساخت آن را نیز شروع کنیم.

محمدیان افزود: همچنین پس از اینکه طرح جامع شهر اهواز در شورای برنامه‌ریزی استان تصویب و به شورای عالی شهرسازی جهت تصویب نهایی ارسال شد و قطعاً با توجه پیگیری‌های بعمل آمده از طرف استاندار و مجموعه شهرک‌های صنعتی استان در وزارتخانه، اگر این طرح بزودی به تصویب برسد، انشاالله شاهد آن خواهیم بود که مشکل زیست محیطی آن نیز بطور کامل رفع می‌شود و میتوانیم جذب سرمایه‌گذار بیشتری را در شهرک شماره پنج اهواز داشته باشیم.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان اظهار داشت: احداث شهرک تخصصی صنایع میان‌دستی و پایین دستی پتروشیمی در محدوده ماهشهر، آغاجری و امیدیه به مساحت سه هزار هکتار، یک کار بسیار اساسی است که در حال حاضر شروع کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: در ظرف مدت کمتر از سه ماه موفق به رساندن این طرح به هیأت دولت شده‌ایم که امیدواریم در دولت دوازدهم هر چه زودتر به تصویب برسد.

محمدیان در مورد صنایعی که در شهرک صنعتی پایین دستی پتروشیمی مستقر می‌شوند تصریح کرد: این شهرک جزئی از زنجیره تولید صنایع پتروشمی‌ها می‌باشد، یعنی صنایع پتروشیمی که در محدوده مناطق ویژه هستند با توجه به محدودیت‌های مکانی و مسائل زیست محیطی، قابل توسعه در آن محدوه نمی‌باشند، پس بنابراین بعد از اِتمام و آماده سازی شهرک تخصصی صنایع میان‌دستی و پایین دستی پتروشیمی در محدوده ماهشهر، آغاجری و امیدیه، بخش عمد‌ه‌ای از تولیدات صنایع پتروشیمی مناطق مذکور به این مجموعه وارد خواهد شد که با توجه به استعداد موجود در آنجا، یک فرصت بسیار مناسب برای رشد این صنعت در آن مناطق و کمک به کل اقتصاد استان خوزستان خواهد بود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: لازم است که زیر ساخت‌های شهرک‌های موجود را بطور کامل آماده کرده تا بستر مناسبی برای حضور سرمایه‌گذاران در شهرکهای صنعتی استان خوزستان فراهم شود؛ ایرادات بزرگ شهرکهای صنعتی خوزستان تعداد زیاد و مساحت کم آنهاست پس لازم است در مسیر توسعه هر چه بیشتر شهرکهای موجود در استان خوزستان گام برداریم و از هرگونه شهرک‌سازیهای بی‌رویه در استان جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: در کل می‌توانیم با زیباسازی و بهبود مبلمان درونی شهرکهای صنعتی موجبات جذب هر چه بیشتر سرمایه‌گذار را فراهم کنیم.

محمدیان در مورد حوزه‌هایی که سرمایه‌گذاران صنعتی، بهتر می‌توانند از آن طریق در استان خوزستان سرمایه‌گذاری کنند، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در ساخت تجهیزات نفت و گاز با توجه به پتانسیل‌های موجود در استان و همچنین صنایع پایین دستی پتروشیمی و نیز صنایع غذایی در شمال خوزستان از جمله مواردی هستند که در استان خوزستان دارای مزیت مناسب برای سرمایه‌گذاری صنعتی می‌باشند.