فرماندار ماهشهر: کودکان مهم‌ترین عامل ارتقای فرهنگ ترافیک در جامعه هستند

خورنا: فرماندار ماهشهر گفت: اصلاح رفتار رانندگی با ارتقای فرهنگ ترافیکی صورت می‌گیرد و باید به کودکان به‌ عنوان سرمایه آینده کشور این آموزش‌ها را انتقال داد.

منوچهر حیاتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ماهشهر اظهار کرد: نقش خانواده در نهادینه کردن فرهنگ ترافیک از همان اوایل کودکی از طریق کارکردهای آموزشی و فرهنگ‌سازی در پر کردن فاصله بین شایستگی‌های موجود با شایستگی‌های مطلوب بسیار مؤثر است.

وی افزود: آموزش ترافیک چنانچه از خردسالی و دوران کودکی در محیط خانواده آغاز شود اثرات مطلوب‌تری را برای مبارزه با مشکل ترافیک به همراه دارد.

فرماندار ماهشهر خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه سالانه دلیل اصلی تعداد زیادی از تصادفات عامل انسانی بوده تلاش برای کاهش فوتی‌ها در کشور از ملزومات این بخش است.

وی به نقش مطلوب خانواده در ارتباط با فرهنگ ترافیک اشاره کرد و گفت: هر چه رفتار و اعمال ترافیکی اعضای خانواده به کودکان و دانش‌آموزان با هنجاری‌های قانونی نوشته شده (آئین‌نامه) منطبق و نزدیکتر باشد، رفتار مذکور به هنجارتر و یادگیری آن سریع‌تر است.

حیاتی اضافه کرد: تلاش ما بر این است که اصلاح رفتار رانندگی با ارتقای فرهنگ ترافیکی صورت گیرد و باید به کودکان به ‌عنوان رانندگان آینده و سرمایه آینده کشور این آموزش‌ها را انتقال داد.

وی تصریح کرد: رویکرد پلیس در کنترل تصادفات بیشتر حول محور تخلفات حادثه‌خیز بوده که شامل سرعت و سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ، عدم رعایت حق تقدم، نبستن کمربند ایمنی و غیره است.

این مسئول افزود: تمام تلاش شورای ترافیک شهرستان برای حفظ امنیت جانی مردم بوده که نه تنها ما بلکه خود مردم موظفند با رعایت قوانین و مقررات ضامن سلامتی خود و دیگران باشند.