بندرامام خمینی، فعالترین مرز ترانزیت خروج کالای کشور

خورنا : شهریار افندی زاده، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره عملکرد مرزهای کشور در ترانزیت خروج کالا گفت : در ۵ماه نخست امسال بندر امام خمینی با ۱۸ درصد فعال‌ترین مرز در زمینه ترانزیت خروج کالا از کشور بوده است.

به گزارش خورنا، وی ادامه داد: پس از آن مرزهای دوغارون با ۱۳ درصد و بندرعباس و سرخس با ۸ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در این مدت بندرعباس با ۴۱ درصد فعال‌ترین مرز کشور در زمینه ترانزیت ورود کالا بوده است.

افندی زاده با اشاره به اینکه جریان ترانزیت کالا عمدتاً از مرزهای شمالی و جنوبی کشور در حال شکل‌گیری است، اظهار داشت: توجه همزمان به مبادی ورودی و خروجی کالا در شمال‌، جنوب، شرق و غرب کشور که تکمیل‌کننده کریدورهای بین‌المللی هستند، جایگاه ایران را در این صنعت مستحکم می‌کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: وجود ترکیه در مرزهای غربی کشور که قاره آسیا را به اروپا متصل می‌کند و همچنین کشورهایی مانند عراق، افغانستان، پاکستان و هند که به ورود کالاهای اولیه نیازمند هستند از پتانسیل‌های موجود در فعال‌کردن کریدور شرق به غرب کشور محسوب می‌شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *