مراسم تحلیف شورای پنجم بخش مرکزی باغملک انجام شد/ بخشدار مرکزی از انقلاب زیر ساختی و عمرانی در روستاهای بخش مرکزی باغملک خبر داد

این مراسم باشکوه دیروز چهارشنبه 1/6/96 در سالن فردوسی اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی با حضور منتخبین مردم، فرماندار، بخشدار، فرماندهی انتظامی باغملک، رئیس دادگستری، امام جمعه شهرستان و دیگر مسئولان برگزار گردید و بخشدار مرکزی ضمن تبریک به منتخبین پنجمین دوره شورای اسلامی تذکراتی را ارائه داد

خورنا – مراسم تحلیف شورای پنجم بخش مرکزی باغملک انجام شد/ بخشدار مرکزی از انقلاب زیر ساختی و عمرانی در روستاهای بخش مرکزی خبر داد این مراسم باشکوه دیروز چهارشنبه ۱/۶/۹۶ در سالن فردوسی اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی با حضور منتخبین مردم، فرماندار، بخشدار، فرماندهی انتظامی باغملک، رئیس دادگستری، امام جمعه شهرستان و دیگر مسئولان برگزار شد.

محمد پاکدل بخشدار مرکزی باغملک در ابتدای مراسم ضمن خوش آمدگویی و تبریک به اعضای شورای پنجم از زحمات شورای گذشته نیز تشکر نمود. وی ادامه داد: بخش مرکزی باغملک با ۵۷ دهیاری یکی از بزرگترین بخش ها و از لحاظ دهیاری و شورای اسلامی در سطح استان خوزستان است و در طی دو سه سال اخیر در بخش مرکزی شاهد انقلاب عمرانی و زیرساختی بودیم، ۲۳ هزارمترمربع بیس ریزی و بتن ریزی، ۷۰ هزارمتر طول جوی و جدول در روستاها انجام شد که قابل قیاس با گذشته نیست، ۱۲ هزار متر سنگ کاری و نمونه بارز آن پیچ خطرناک و حادثه ساز روستای “دِرب” بود که بعد از چندین سال در عرض کمتر از یکماه تعریض، بهسازی و اصلاح شد. مجوز احداث ۴ بوستان روستایی با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیون تومان اخذ شد، این بوستان ها شامل چمن مصنوعی، شهربازی کودکان، سرویس بهداشتی، نمازخانه و رختکن بوده و این اقدام بسیار بجا و مناسب است که بعد از اجرا سطح کمی و کیفی زندگی روستایی را بطور موثری ارتقاء خواهد داد.

بخشدار مرکزی ادامه داد: توقع و انتظارات ما از شورای اسلامی این است که اگر می خواهند کارها به خوبی پیش رود می بایست با همکاری صادقانه، دست به دست هم داده و در حل مشکلات یکصدا و همگام به مسئولین و دولت اقدام نمایند. در این مدت ده دهیاری به تعداد دهیاری های بخش مرکزی اضافه شد و ان شاءلله تا اوایل مهرماه مجوز ۹ دهیاری دیگر نیز گرفته خواهد شد که اینها در ردیف بودجه و سهم آوری سرانه های عمرانی بسیار مفید هستند. با پیگیری های انجام شده در بخش بهداشت و سلامت ۱۰ خانه بهداشت به روستاهای بخش مرکزی اضافه شد که اینها با تعامل با مدیران شبکه بهداشت و درمان و همچنین مسئولان استانی حاصل شد.پاکدل تصریح کرد: انتظار دیگری که از اعضای محترم شورا داریم در وهله ی اول با دهیاران عزیز تعامل مثبت داشته و با ادارات مختلف همانند شبکه بهداشت و درمان، آموزش و پرورش رابطه سازنده داشته و در بحث محیط زیست، همراه و همگام باشند. بخشدار مرکزی تاکید کرد؛ یکی از مهمترین و کلیدی ترین نقاط هر جامعه آموزش و پرورش است ان شاءالله که شورا دقت نظرخاصی روی رفع مشکلات و موانع این ارگان داشته باشند، چرا که اگر روی فرزندانمان در آموزش پرورش سرمایه گذاری نماییم، آینده سازان نیکی را  برای شهرستان خواهیم پروراند. آموزش و پرورش مهمترین رکن و پایه و اساس شهرستان در تأمین نیرو خواهد بود.

بخشدار مرکزی باغملک در پایان خاطر نشان کرد: دهیاران و شورا از سیاسی کاری بپرهیزند، در زمینه انتخاب دهیاران توقع ما این است که بدور از گرایشات سیاسی و قومی اقدام نمایند و چنانچه لازم بود برای مدتی دهیاران قدیمی در مقام خود ابقاء شوند، تا بعد از مدتی اگر عملکرد مقبولی نداشت مطابق قانون و آیین نامه اقدام نمایند و نگاه های قومیتی و متعصبانه را کنار بگذرید.

سید مجید صالحی فرماندار باغملک از دیگر حاضران و سخنرانان این مراسم بود که در ضمن برنامه در گفتگو با خورنا گفت: امروز یکم شهریورماه برنامه هایی جهت شروع به کار رسمی، تحلیف . معارفه شوراهایی از چهار شهر میداوود، قلعه تل، باغملک و صیدون به صورت هماهنگ داشته ایم. در این مراسم تذکرات و راهنمایی های لازم را داده ایم و بر این موضوع تاکید کردیم که شهرداران آینده باید خصوصیاتی همچون  تعامل با ادارات مختلف و مسئولین داشته باشند. مراسم تحلیف چهار شهر فوق در سالن جلسان فرمانداری بصورت هم زمان با استان و سرار کشور انجام شد که در آنجا یادی کردیم از شهدای دولت، شهدای والا مقام، شهید رجایی و باهنر و از منتخبین مردم خواستیم این بزرگان را الگویی برای خود قرار دهند.فرماندار باغملک ادامه داد: امروز بعد از برنامه شورای شهر، مراسم تحلیف شوراهای بخش مرکزی را داشته ایم که برای ۲۰۰ عضو جدید انجام شد. خوشبختانه در این مراسم همه با سوگند متفق القول  و هم قسم شدند قانون را سرلوحه خود قرار داده و از مسیر درست، مسیر راستی و خدمت گزاری منحرف نشوند.صالحی در پایان گفت: ما در این جلسات و نشست ها بر اهمیت شوراها به عنوان حلقه رابط بین مردم و مسئولین تأکید داشته چرا که این نهاد علاوه بر مستقل بودن می تواند گامی موثر در جهت رشد و توسعه داشته باشد و ماحصل آن بی شک پیشرفت و ترقی شهرستان خواهد بود.