مانور مشترک نیروهای امدادگر شادگان، آبادان و خرمشهر برگزار شد

خورنا: همزمان با هفته کاهش بلایای طبیعی، نیروهای امدادگر هلال احمر با حضور ماموران آتش‌نشانی شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان، فوریت‌های پزشکی، بندر خرمشهر و پلیس مانور مشترک برگزار کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، نیروهای امدادگر هلال احمر شهرستان آبادان، شادگان و خرمشهر صبح امروز در یک مانور مشترک برای نخستین بار در استان خوزستان با پیش فرض یک سانحه هوایی مانوری را برگزار کردند.

طی این مانور مشترک که صبح امروز در سایت مسکن مهر شهرستان آبادان اجرا شد ابتدا خودروهای آتش‌نشانی، نیروی انتظامی، فوریت‌های پزشکی و جمعیت هلال احمر با به صدا درآوردن آژیر خودروها مانور را آغاز کردند.

در ادامه برنامه امروز و در نخستین گام نیروهای امدادی با حضور در محلی که یک حادثه تصادف جاده‌ای را بازسازی می‌کرد به محل تصادف اعزام شده و با انتقال مصدومان به خودروهای امدادی، فوریت‌های پزشکی و نیروی انتظامی را از جریان تصادف باخبر کردند.

سپس امدادگران جمعیت هلال احمر آبادان با استفاده از دستگاه‌های هیدرولیک به آزاد سازی مصدومین از خودرو مربوطه پرداخته و عملیات پزشکی محدود را بر روی آسیب دیدگان اجرا کردند.

نیروهای پلیس و فوریت‌‌های پزشکی نیز به سرعت به محل حادثه اعزام شده تا با کنترل ترافیک و ایجاد امنیت، مصدومین حادثه تصادف فرضی را به بیمارستان‌های شهرستان اعزام کنند.

همچنین نیروهای جمعیت هلال احمر با استفاده از دستگاه‌های مجهز و در صورت لزوم در حوادث تصادفات جاده‌ای عملیات خروج مصدومین را با برداشتن سقف خودرو انجام دهند.

بعد از انجام عملیات فرضی تصادف جاده‌ای نیروهای امدادگر جمیت هلال احمر شهرستان آبادان، خرمشهر و شادگان خود را برای انجام عملیات در قسمت دیگری از محل انجام مانور آماده می‌کنند.

در یک عملیات فرضی دیگر با ایجاد آتش‌سوزی در محل اسکان آسیب دیدگان سیل به مداوا و انتقال مصدومین پرداختند.

نیروهای آتشنشانی آبادان و بندر خرمشهر با اعزام به محل حادثه فوق به اطفای حریق پرداخته و امدادگران به کمک آسیب دیدگان می‌شتابند در ضمن همزمان با این عملیات، سانحه هوایی سقوط هواپیما حادث می‌شود.

 نیروهای امدادی و فوریت‌های پزشکی مصدومیان حادثه سقوط هواپیما را به بالگرد حاضر در محل رسانده تا به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهر اعزام شوند.