پرونده مشایی در کمیسیون اصل ۹۰

خورنا: سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: در راستای شکایت برخی اشخاص حقیقی و حقوقی، پرونده “اسفندیار رحیم‌مشایی” در دستور کار این کمیسیون قرار گرفته و در آینده نزدیک بررسی می‌شود.

مصطفی افضلی‌فرد از پیگیری پرونده مشایی خبر داد و گفت: پرونده اسفندیار رحیم‌مشایی، رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور در دستور کار کمیسیون اصل ۹۰ قرار گرفته و در آینده نزدیک بررسی خواهد شد.

وی تصریح کرد: پیشتر در راستای شکایت برخی اشخاص حقیقی و حقوقی از رحیم‌مشایی به کمیسیون اصل ۹۰، پرونده‌ای در این خصوص در این کمیسیون تشکیل شده ولی تا به امروز بررسی نشده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه در حال حاضر پرونده‌های اولویت‌دار دیگری در دستور کار داریم، خاطرنشان کرد: نمی‌توانیم زمان دقیقی را برای بررسی پرونده رحیم‌مشایی مشخص کنیم ولی این پرونده در دستور کار قرار گرفته و در آینده نزدیک بررسی خواهد شد.

گفتنی است کمیسیون اصل ۹۰ یکی از کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی است که وظیفه محول شده به مجلس در اصل نودم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را انجام می‌دهد.

در اصل نودم قانون اساسی آمده است: “هر کس شکایتی از طرز کار مجلس یا قوه مجریه یا قوه قضائیه داشته باشد، می‌تواند شکایت خود را کتباً به مجلس شورای اسلامی عرضه کند؛ مجلس موظف است به این شکایات رسیدگی کند و پاسخ کافی دهد و در مواردی که شکایت به قوه مجریه و یا قضائیه مربوط است رسیدگی و پاسخ کافی از آنها بخواهد و در مدت متناسب نتیجه را اعلام کند و در موردی که مربوط به عموم باشد به اطلاع عامه برساند.”