دوری از تخریب و قضاوت نیاز اصلی همدلی و صمیمیت هاست

در مراسم همنشینی شورای اسلامی دور چهارم هندیجان با اصحاب رسانه مهرداد پیرامون عضو پیشکسوت این شورا ضمن خوش آمد خدمت این عزیزان سخنانش را با گرامی داشت روز خبرنگار و شهیدان این قشر بی ادعا بویژه خبرنگار شهید صارمی آغاز کردند.

ایشان در ادامه راجع به ارزش و جایگاه خبر و خبرنگار افزود : به فرمایش امام صادق ع ، ارزش مرکب قلم از خون شهیدان کمتر نیست‌‌. خبرنگاران را قشری زحمتکش و بی ادعا نامیدند که لازمست همچون چشمان تیز بین جامعه عمل کنند.

ایشان ادامه دادند: خبرنگاران با اطلاع رسانی دقیق، شفاف سازی بی توقع ، نقد منصفانه و راهنمایی منطقی خود می توانندجامعه را به سمت پاکی ها و راستی ها ،نو آوریها و تحولات بهینه سوق دهند‌. یک خبرنگار متعهد و کاردان می تواند با تعامل و پرهیز از حاشیه و وابستگی ها مادی، شجاعانه باعث رشد، توسعه ،عمران، و تغییر شود…

عضو شورای شهر هندیجان ، با یادی از خبرنگاران سنوات گذشته ی این شهرستان ، چون مرحوم یداله پیرامون و آقایان علیزاده و علوی نژاد عنوان نمودند: آنچه ابتداً باعث بروز توانمندیهای این افراد تاثیر گذار جامعه در آن ایام شد، اشتغال آنان به وظیفه ی خبرنگاری بود. بخصوص جناب آقای رفیع علوی نژاد زمانی به عنوان یک شهردار موفق ونمونه استانی در دهه ۴۰ مطرح شد ، که قبل آن در همین دیار به حرفه پر هیجان خبرنگاری فعالیت میکرد. یعنی خبرنگاری می تواند شهردار و مدیر و مسئول نمونه ساخته و به جامعه اهدا کند.

وی خاطر نشان کرد :  از خبرنگاران دلسوز این منطقه برادرانه تقاضا کرد، همچون گذشته یار و یاور شوراهای اسلامی و شهرداران آینده باشند و نیز خواست صادقانه در کنار مردم دردمند ،همراه با بیان مشکلات شهر ، راهکارها را نیز دوستانه در اختیار مدیران و مسئولین منطقه قرار دهند. آنگاه در صورت عدم همراهی و کارایی از بیان هیچ ضعفی اغماض نفرمایند ‌.

ایشان گفتند: اختلاف سلیقه موجب شکوفایی، رشد و ارتقاء سلامت کاری میشود و این مهم نیاز هر تشکیلاتی است، اما در رویکرد ها.!! و شایسته است در عملکردها وحدت رویه داشته باشیم.

مهرداد پیرامون در پایان گفت : آنچه می تواند باعث توسعه و آبادانی شهرمان شود، پیش از هر چیز همدلی، همبستگی، گذشت و بهره وری از همه ی سرمایه های مادی ومعنوی موجود، پیر و جوان میباشد. یعنی به مهارت، توان ودانش هم احترام گذاشته و بدون توجه به منافع فردی در جهت نیازهای عمومی گام برداریم و حفظ حرمتها و جایگاه ها و دوری از تخریب و قضاوت نیاز اصلی و اولیه همدلی ها و صمیمیت هاست. وهمدلیها، زیر بنای توسعه.

ایشان برای سلامتی و سربلندی خبرنگاران دعا کرده وجهت ‌مرتفع شدن مشکلات عدیده این خطه محروم و محجور از خداوند منان استمداد طلبیدن.

 

هادی بحرکانی _ بندر هندیجان