استفاده از القاب خائن، مزاحم و اخلاگر برای کاگران معترض ماهشهری توسط مدیرعامل پتروشیمی رازی/ کسی حق ندارد بگوید بومی یا غیر بومی!

خورنا –  علی اکبر احمدی دشتی، مدیرعامل پتروشیمی رازی در نشست هیات رئیسه این شرکت که در تاریخ ۱۱ مردادماه ۱۳۹۶ برگزار شده، سخنانی در خصوص کارگران بومی این شرکت که اخیرا نسبت به حقوق و مزایا و برخی تبعیض ها اعتراضاتی کرده بودند، بیان کرده که موجب ایجاد موج خشم در بین شهروندان و کارکنان بومی این شرکت شده است. اسناد صورت جلسه این نشست به شماره م ب۱۴۲/۱۰۱-۱ پ ر“به دست خورنا رسیده است.

بخشی از سخنان علی اکبر احمدی دشتی، مدیرعامل پتروشیمی رازی عینا در زیر منتشر میشود (برخی جملات نامرتبط به منظور خلاصه کردن متن، حذف شده اند):

یک عده از کارکنان شرکت و پیمانکاری بی خود دست از کار کشیدند که خیلی کار بد و زشتی بود. مسببین این کار دیگر جزو ما نخواهند بود . اگر کسی حتی در شرایط عادی کار نکند دیگر حقوقی دریافت نخواهد کرد. این موضوع را کامالً ختم نمائید. هر اتفاقی هم که میخواهد بیافتد اجازه دهید بیافتد. نکته منفی و خیلی منفی این است که سردسته این قبیل مسائل بچه های همکاران خود ما هستند . خورنا| بچه های کسانی که پدران و عموهای آنها چیزی حدود ۳۲ تا ۳۰ سال در پتروشیمی رازی کار کرده اند و این بچه ها به پشتوانه آن سابقه و خدمت در این کارخانه استخدام شده اند و حال مانع کار می شوند و مقصر هم خود ما هستیم. خورنا| چگونه و با چه قدرتی یک نفر می تواند ۳ روز کار شما را تعطیل کند . این شخص به چه اجازه ای در کارخانه ما راه پیدا می کند؟ خود ما و دستگاه نظارت باعث استخدام این شخص شده ایم . اما جرم بزرگ ما این است که بعد از اینکه مشخص شد شخصی مشکل دارد باز هم با او ادامه می دهیم.

البته در این شرایط بد آب و هوایی یک عده ای از نیروها هم هستند که از شادگان و راه دور می آیند و با جان و دل کار می کنند حتی به صورت روزمزد هم حاضر به کارکردن می باشند، اما در عوض بچه های ماهشهری می آیند و جلوی در کارخانه می گویند بقیه نباید کار کنند. کارگر کسی است که احتیاج دارد و وقت خود را صرف می کند و مزاحم هم کسی است که به اینجا می آید اما کار نمی کند و خائن هم کسی است که مانع کار دیگران می شود. این ۳ طبقه بندی را مدنظر داشته باشید ، کسی حق ندارد اسم کارگر را به شکل دیگری بگوید. خورنا|همچنین کسی حق ندارد بگوید بومی یا غیر بومی زیرا کارگر کسی است که به پول احتیاج دارد و به کار خود علاقه مند است حتی اگر از یک کشور دیگر بیاید. از این به بعد دیگر به کسی اجازه نخواهم داد اینگونه کلمات را بکار ببرد . بومی کسی است که رازی را میخواهد حتی اگر از هر جای دنیا آمده باشد. از شما میخواهم که دلسوزانه عمل نمائید اگر کسی نمی خواهد کار کند مشکلی نیست زیرا حتماً یک جای بهتر با حقوق بهتر در نظر دارد پس نیازی نیست به اینجا بیاید و من نیز از بچه های جاهای دیگر استفاده خواهم کرد. لذا از تمامی ناظران و دستگاه نظارت تقاضا می کنم لیست کسانی که مخل هستند و کار نمی کنند را مشخص نمایند زیرا اینجا محل کارکردن است و این نفرات دیگر در کارخانه جایی ندارند .

لذا فضای محیط کار را تلطیف نمائید تا بتوانیم به کسانی که با جان و دل کار میکنند کمک نمائیم . از این به بعد هر نیرویی وابسته به پرسنل پتروشیمی رازی (پرسنل حال و گذشته) تحت عنوان نیروی پیمانکار وارد شرکت شود و از این قبیل مشکلات بوجود آورد بلافاصله اخراج می شود حتی اگر پیمانکار مربوطه هم اعلام نکند. خورنا|زیرا این یک جرم است که کسی وابسته به پرسنل رازی باشد و به این مشکلات نیز دامـن بزند پس اولین گروهـی که به کـــارش در شرکت رازی خاتمـه داده می شود همین نفرات خواهند بود زیرا ما هم شرکت رازی هستیم و برای خود قانونی داریم. کسانی که به دلیل اخلال از این کارخانه اخراج می شوند دیگر بر نخواهند گشت زیرا اگر کسی به دلیل اعتیاد از کارخانه رفت و بعد از مدتی پاک شد و برگشت وظیفه ما است که زندگی آن شخص را برقرار نمائیم اما اگر کسی به دلیل اخلال رفت و بعد از مدتی متنبه شد دیگر اینجا جایی ندارد و باید در جای دیگری بدون اخلال کار کند. پس اخلالگر دیگر در این کارخانه جایی ندارد./ پایان صحبت های مدیرعامل رازی

به گزارش خورنا، توهین ها و تهدیدهای مدیرعامل غیربومی پتروشیمی رازی در حالی صورت میگیرد که چندی پیش برخی از نیروهای عمدتا بومی شرکت در اعتراض به استخدام های غیر بومی، تبعیض بین پرداخت مزایا و موارد اینچنینی دست به اعتراضات صلح امیز و مدنی زده بودند که در ههه کشورهای مترقی و پیشرفته اعتراضات صنفی بخشی از اصول دموکراسی و آزادی محسوب میشود.

اما معلوم نیست مدیرعامل این شرکت پتروشیمی به چه جراتی به کارکنان معترض لقب هایی همچون اخلال گر، مزاحم و خائن نامیده است؟ و بدتر اینکه وی مستقیما نام فرزندان بندرماهشهر که مهد صنایع پتروشیمی است را آورده و این نسبت ها را به آنها داده است؟ جوانانی که خود و خانواده شان بیش از ۴۰ سال است که آب، خاک، دریا، زمین و هوایشان آلوده به آلایندگی این شرکت ها است.

به گزارش خورنا در بخش دیگری از اسنادی که به دست خورنا رسیده است، اشاره به نیاز به استخدام های جدید در این شرکت شده است. ظن آن میرود که این صحبت های پرخاشگرانه مدیرعامل غیربومی رازی به این دلیل باشد که در اسختدام های آتی بنا دارند از نیروهای غیربومی و غیرماهشهری بهره ببرند و این صحبتها مقدمه سازی اقدامات استخدامی آتی است!

سند زیر مربوط به اعلام نیاز نیروی انسانی و استخدام جدید ( صفحه ۳ صورت جلسه به شماره م ب۱۴۲/۱۰۱-۱ پ ر)

بر اساس گزارش خورنا، سکوت منصور قمر فرماندار شهرستان بندرماشهر با گذشت ۹ روز از جلسه ی توهین آمیز هیات رئیسه پتروشیمی رازی بار دیگر ضرورت انتخاب یک فرماندار اگاه به مسائل و دلسوز نسبت به اشتغال و استخدام بومی ها را بیش از پیش نمایان کرد.

این سوال ذهن افکار عمومی را بیش از هر زمان دیگری درگیر کرد که آیا اگر یک فرماندار دلسوز و ترجیحا بومی داشتند، باز هم یک مدیرعامل صنعتی در حوزه تحت نظارت و مدیریت وی جرات چنین توهین هایی به شهروندان وی می داد؟ قطعا خیر!

مدیرعامل غیربومی پتروشیمی رازی رسما استخدام بومی ها را ممنوع اعلام کرده و به کارکنان ماهشهری این شرکت به دلیل اعتراضات صنفی پی در پی توهین کرده و آنها را به اخراج و عدم استخدام تهدید کرده، جا دارد که فرماندار بندرماهشهر به عنوان رئیس شورای تامین شهرستان به این قضیه که میتواند پیامدهای منفی امنیتی داشته باشد، با جدیت تمام ورود کند.

البته در این بین، علی گلمرادی نماینده شهرستان بندرماهشهر که از بدو ورود به مجلس همواره فریاد و شعار بومی گرایی سرداده، اکنون جای سوال است که چگونه مدیرعامل پتروشیمی رازی در حوزه نمایندگی وی تا این حد به خود جرات دهد به ضدیت با بومی گرایی برخواسته و به موکلانش توهین کند؟ جا دارد که نماینده نیز از جایگاه حقوقی و نظارتی خود با این مسئله برخورد جدی کند.

گفتنی است سند ۱۹ صفحه ای صورت جلسه هیات رئیسه پتروشیمی رازی به شماره م ب۱۴۲/۱۰۱-۱ پ ر” در اختیار خورنا قرار دارد و در صورت نیاز به طور کامل برای دانلود بر روی سایت و کانالهای تلگرامی خورنا قرار میگیرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ناشناس بله حقوق که نجومی شد انسان بال در می آورد و از بالا مردم را برده میبند ، ای کاش هیئتی تشکیل میشد تا به این همه مافیا بازی در پتروشیمی رازی خاتمه میداد
  • حامد درود بر شما دلسوزان خورنا...انشالله با پیگیری مداوم و مستمر توسط شما و مردم عزیز بندر ماهشهر جواب محکمی به مدیران غیرمسئول و غیربومی داده خواهد شد
  • کارگر کارگر خائن نیست. او فقط حقش را مطالبه کرد. پنج سال است دارند میگویند بابا به دادمان برسید ،حل نشدن مشکل کارگر فقط و فقط ناشی از مدیریت ناکارآمد رازی است.
  • شهروند ماهشهر چرا یک کمپین تشکیل نمیدید و مردم بندرماهشهر و سربندر رو تشویق به تجمع مقابل درب پتروشیمی رازی نمیکنید تا برکناری مدیرعامل رازی؟ چرا ما اینقدر وجود اعتراض را در خودمان نمیبینیم؟ در اینکه اعتراض کارکنان رازی به حق بود شکی نیست پس ما مردم این شهر هم باید با تجمع خواستار برکناری این مدیر هتاک شویم
  • ناشناس ببین چه چخبر تو ماهشهر وای بر مسولین شهر که اون دنیا جوابمون بده. خدا لعنتشون کن یه مشت بی عرضه
  • حق گو مهندس دشتی ، مدیری لایق ، متخصص و کارآزمودست که بهترین سالهای زندگی خود را در مجتمع پتروشیمی رازی گذرانده است ، ایشان نسبت به خیلی از دیگران مدیران منطقه ویژه ماهشهر ، بومی تر است ،شاید بگویید حقوق گرفته ، بله ولی جواب شما را زمانی میشود داد که با رفتن ایشان ، شرایط جدید را ببینید شرکت رازی در مسیر سرازیری سود دهی است و چنین اخباری نه تنها هیج کمکی به مردم منطقه نمیکند بلکه شرایطی را پیش می آورید که گستاخان را گستاختر و انگیزه ها را کاهش میدهید و به جایی میرسانید که ۳۰۰۰ نفر جمیع پرسنل و ۸۰۰۰ نفر خانواده مرتبط با آنها بنشینند و چشم انتظار بازگشایی شرکت بنیشنند. آگاهانه درج خبر کنید نه احساسی !
    • آنتی پاچه خوار همیشه همین افراد چاپلوس و پاچه خوار هستید که قدرت ظالمان میشوید در راستای ظلم مضاعف به طبقه فرودستان ، مرد حسابی این پیرمرد تا کی زنده است؟ چرا فکر میکنید شرکت وابسته به یک نفر میباشد؟ بله امثال شما مخالف تغییر هستید چون در این شرایط که شیره جان کارگر بدبخت کشیده میشود شماها دارید شاهانه زندگی میکنید و به اندازه هفت جدو آبادتان حقوق و مزایا میگیرید، باید هم همینجور ثناگویی کنید و شرایط را حفظ کنید تا مبادا پیاده کردن عدالت و برهم زدن این معادله ظالمانه به شما ضربه ای وارد کند ،لعنت بر ظلم و ظالم و افراد پاچه خوار،،،ایکاش نظرسنجی میشد و حقیقت را از نیروهای شرکت جویا میشد والسلام من اتبع الهدی
    • آنتی پاچه خوار همیشه همین افراد چاپلوس و پاچه خوار هستید که قدرت ظالمان میشوید در راستای ظلم مضاعف به طبقه فرودستان ، مرد حسابی این پیرمرد تا کی زنده است؟ چرا فکر میکنید شرکت وابسته به یک نفر میباشد؟ بله امثال شما مخالف تغییر هستید چون در این شرایط که شیره جان کارگر بدبخت کشیده میشود شماها دارید شاهانه زندگی میکنید و به اندازه هفت جدو آبادتان حقوق و مزایا میگیرید، باید هم همینجور ثناگویی کنید و شرایط را حفظ کنید تا مبادا پیاده کردن عدالت و برهم زدن این معادله ظالمانه به شما ضربه ای وارد کند ،لعنت بر ظلم و ظالم و افراد پاچه خوار،،،ایکاش نظرسنجی میشد و حقیقت را از نیروهای شرکت جویا میشد والسلام من اتبع الهدی
    • ناشناس خفه شو آقای حق گو چاپلوس
  • ... شرکتهای پتروشیمی با سرمایه های ملی احداث شدند .دیگران هم حق کار کردن در این شهرکتها را دارند .آیا آب نفت و گاز این شرکتها از ماشهر تامین می شود .
  • ... شرکتهای پتروشیمی با سرمایه های ملی احداث شدند.دیگران هم حق کار کردن در این شهرکتها را دارند .آیا آب نفت و گاز این شرکتها از ماشهر تامین می شود .
  • تبعیض من یک کارگرهستم و۱۷سال سابقه دارم وبعدازاین همه سال سابقه من نمیتونم یک گوشی برای دخترم بخرم وشرمنده آنهاهستم ودرمهمترین اداره حراست شاغلم والان کمترین حقوق رادربین نفرات شرکت رادریافت میکنیم ودراین شرکت تبعیض بیدادمیکندوهرکارگری اعتراض خودرابیان کندمساویست بااخراج وآن نفری که تعریف کرده ازمدیرعامل معلومه یانفررسمی نفت هستش یایکی ازمدیران بازنشسته که برگشت به کارداشته حقشه تعریف مدیریت این شرکت رابکندباحقوق بیشترازچهل میلیون مدرکش هم هست چقدرمدیران دارن دریافت میکنن ومن بعداز۱۷سال باحقوق کمیته امدادی واقعامتاسفم برای جامعه که حرف ازعدالت امام علی (ع)رامیزنندولی ذره یی از.......