گفت وگو با یکی از کارآفرینان ایذه: نیکبخت : امیدوارم مسئولین به فکر رونق بخشیدن به شهرک صنعتی و طرح های عمرانی باشند

نیکبخت : امیدوارم مسئولین به فکر رونق بخشیدن به شهرک صنعتی و طرح های عمرانی باشند
به گزارش خورنا از ایذه،مراد نیکبخت یکی از کارآفرینان موفقی است که علیرغم سن و سالی که دارد خیلی زود وارد حوزه کسب‌ و کار شده است.
ماحصل گفت و گوی ما با مهندس مراد نیکبخت در زیر می‌خوانید:
?خورنا: ابتدا خودتان را به طور کامل معرفی کنید؟
بنام خدا
?مراد نیکبخت هستم
متولد ۱۳۶۳ شهر دهدز
رئیس امور اداری و مالی پیمانکاری نیکبخت
?خورنا:از ورودتان به صنعت بگوید؟
?نیکبخت: در سال ۱۳۸۳ که دیپلم علوم انسانی گرفته بودم به ناچار و کمبود توان مالی جهت ادامه تحصیل وارد صنعت کشور عزیزمان شدم و با توجه به معلومات علمی خوبی که داشتم در زمینه اداری و مالی رشد چشم گیری داشتم که خوشبختانه در این راه توانستم کمک زیادی به نیروهای انسانی ایذه و حومه کرده باشم که از سال ۱۳۸۳ تاکنون بالغ بر ۷ هزار نفر بصورت ادواری در کارگاه های این پیمانکاری مشغول به کار بوده اند و لابلای کار توانستم دانشگاه را ادامه بدهم و در حال تحصیل کارشناسی ارشد رشته حسابداری حرفه ای مالی می باشم.
?خورنا: شرکت شما تا کنون چند پروژه را تاسیس کرده است؟
?نیکبخت: از آنجایی که پروژهای صنعتی نفت و گاز پروژهای سنگینی هستند و همیشه بخشی از کار دست گروه پیمانکاری ما بود تا الان چیزی بالغ بر ۳۲ پروژه به اتمام رساندیم
?خورنا:از مهمترین پروژه ای که راه اندازی کردید صحبت کنید؟
?نیکبخت: همه پروژهای مهم بودند اما پتروشیمی خوزستان ، پتروشیمی انتخاب ، پتروشیمی مرجان در دست اجرا است اما مهمترین پروژه پیمانکاری نیکبخت،مربوط به پتروشیمی مرجان می باشد با موضوع فعالیت لوله کشی که از تاریخ ۹۴/۰۶/۰۱ شروع بکار شد و خوشبختانه پیشرفت چشم گیری در اجرای این پروژه عظیم با توجه به مشکلات مالی کشور و تحریم های ما نا عادلانه از سوی کشورهای غربی داشتیم که یک رکورد خوب با دست های توانمند جوانان برومند بختیاری بجا گذاشتیم که این پیمانکاری بعنوان یکی از پیمانکاران نمونه ازش یاد می شود.
?خورنا: از لذت کار کردن و ایجاد شغل برای جوانان توضیح دهید؟
?نیکبخت: از آنجایی که خود ما بچه روستا و بزرگ شده روستا هستیم و بیکاری یکی از معضلات جامعه امروزی می باشد جوانان را به سوی راه های بد می کشاند برای ما لذت بخش هست که از راهای ناهنجار جلوگیری کرده باشیم تا مملکتی سالم داشته باشیم در واقع لذت کار کردن در کنار قوم های مختلف شهرمان باعث افتخار ما هست چرا که ایجاد همدلی و وحدت در دل همه ایجاد می شود، ایجاد شغل برای جوانان شهرمان باعث می شود که هر فردی که از کارگر ساده به استاد کاری میرسد میتواند برای هر شرکت یا کارگاهی دیگری مشغول بکار شود و چند نفر دیگر هم میتواند در آنجا مشغول بکار کند.
?خورنا: چرا در ایذه پروژه های صنعتی تعریفی نشده است
?نیکبخت: سوال خوبی پرسیدید. از آنجایی که جوانان ایذه ای سهم ۵۰ درصدی در ساخت پروژه های اجرایی صنعت کشور عزیزمان را به بهره برداری می رسانن متاسفانه خود شهر ایذه به دلیل کم محلی مدیران ارشد شهر و استان از این نظر محروم واقع شده است که امیدوارم در سالهای آینده این امر محقق شود
ساخت پالایشگاه ایذه یکی از قولهای نماینده محترم جناب آقای مهندس خادمی بود که امیدوارم با توجه به شناختی که از مدیران ارشد وزارت نفت دارد بتواند مجوزهای لازم را برای ساخت اخذ نماید.
?خورنا: در این مورد چه انتظاری از مسئولین دارید؟
?نیکبخت: از آنجایی که شهر ایذه از نظر مبلمان شهری نمی تواند فقط به عوارض و مالیات ساخت ساز و بازار ساخته شود و همیشه گلمندی مردم را در پی دارد امیدوارم که مسئولین محترم شهر بفکر رونق بخشیدن به شهرک صنعتی و طرح های عمران دیگر باشند تا از طریق دریافت عوارض و مالیات، ارزش افزوده زیر ساخت های شهرمان را اصلاح کرد
?شغل افرادی که بکارگیری کردید واکثرآن هم از جوانان تشکیل شده است چیست؟
?نیکبخت: پرسنل کادر ،دفتر فنی، کنترل کیفی ، امور اداری ، افسر ایمنی و در بخش اجرا
جوشکار ، فیتر ، مونتاژکاری و مکانیک صنعتی
?خورنا:چه حسی دارید که بیش از ۱۰۰۰خانوار به واسطه ی شرایطی که شما فراهم کردید مشغول به کارهستند ونان آور خانواده محسوب می باشند؟
?نیکبخت: یک حس غریضی خوبی هست که هم نوع خودت در کنارت مسکن میخرند و ازدواج میکند برای دختر با خواهرش جهیزیه تهییه میکند . دنبال مواد مخدر نمی رود. و یک لقمه نان حلال روی سفرش میگذارد.
?خورنا: سهم بچه های شهرستان ایذه درپروژه های گازی عسلویه چقدراست؟
? نیکبخت: در بخش اجرا چیزی بالغ بر ۴۰ درصد که متاسفانه در موقع بهره برداری جای خودشان را به نیروهای دیگری حتی بدون یک روز سابقه کاری داده میشود که واقعا ظلم بزرگی بدلیل قانون استخدامی کشور به این قشر زحمت کش وارد می شود.
?خورنا: آیاعلاقمند به سرمایه گذاری درشهرستان ایذه هستید،زمینه رادرچه حوزه ای جهت سرمایه گذاری فراهم ترمیبینید؟
?نیکبخت: افتخار میکنم که سرمایه ناچیز خودم را در شهر ایذه بگذارم و مجوزهای لازم را برای ساخت کارخانه خط تولید ظروف یکبار مصرف پلاستیکی و آلومینیومی و گیاهی و کاغذی گرفته شده و خوشبختانه پیشرفت ساخت آن در شهر صنعتی ایذه به ۶۵ درصد رسیده است و خرید زمین به متراژ ۷ هزار متر در شهر دهدز جهت ساخت مجموعه چند منظوره فرهنگی و ورزشی در دست اقدام است که بتوانیم انشالله در شهرهای خودمان کارآفرین باشیم.
?خورنا: با این همه شغل های که ایجاد کردید چرا همواره اصرار دارید که گمنام وکمتر شناخته شده بمانید؟
? نیکبخت: چون انجام وظیفه است برای مردم ایلم و کار را برای رضای خدا انجام میدهند نه اسم و نشان امیدوارم که مردم از من راضی باشند.
?خورنا: با توجه به اینکه سن کمی دارید رمزموفقیت خودتان را درچه میبینید؟
? نیکبخت: رمز موفقیت پشت کار خودم و تجربه در کنار معلومات علمی که متاسفانه امروزه بیشتر یا دنبال تجربه هستند یا علم ،در صورتی که این دو مکمل هم هستند در پیشرفت مراحل بالاتر و موفقیت
?خورنا: برای آینده شغلی خودتان چه اهداف وبرنامه هایی دارید؟
?نیکبخت: از آنجایی که تمام مراحل سختی های زندگی و کاری را طی نمودم میخواهم با تمام توان وارد عرصه سیاست شوم تا از معلومات خودم برای پیشرفت شهر ایذه کمک کنم .
?خورنا:در راستای شعارسال۹۶مقام معظم رهبری”اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال” گام های موثری را در راستای اشتغال جوانان برداشتید
دراین خصوص توضیح می دهید؟
? نیکبخت: خوشحالم که توانستیم با جوانان برومند بختیاری در این سالها دو واحد پتروشیمی را به بهره برداری برسانیم و به رهبر عزیزمان در این زمینه لبیک گفته باشیم.
?خورنا: در پایان چه صحبتی خواهید داشت؟
?نیکبخت: در پایان امیدوارم در آینده نزدیک شاهد مشغول بکار شدن جوانان ایذه در استان و شهرهای دیگر استان باشیم که نیاز به مسافتهای طولانی برای جویای کار نباشند که این مسافتها هم سختی ها و چشم به راه های خودش را دارد .
تشکر میکنم از شما که این مصاحبه را انجام دادید.

گفتگو از فیروز بیگلری