برگزاری نخستین شب شعر “ملکوت هشتم” در اهواز/ معاون حوزه هنری خوزستان از تدوین برنامه یکساله‌ای در این حوزه خبر داد

خورنا-احمدرضارستمی: به مناسبت میلاد امام رضا (ع) و آغاز هفته کرامت شامگاه پنجشنبه (۱۲ مرداد ماه) شب شعری تحت عنوان “ملکوت هشتم” از سوی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان در سالن گیت بوستان اهواز برگزار شد.

در ابتدای این مراسم ﻣﺤﻤﺪ ﻏﺪﯾﺮ ﺯﺍﺩﻩ ﻣﻌﺎﻭﻥ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﻭ ﻫﻨﺮﯼ ﺣﻮﺯﻩ هنری خوزستان با بیان اینکه شب میلاد شمس الشموس امام رئوف بسیار مبارک است عنوان کرد: با توجه به رویکردهای جدید حوزه هنری و با همکاری سازمان آب و برق استان خوزستان و همچنین آستان قدس رضوی امشب شاهد برپایی یک شب شعری با نام “ملکوت هشتم” برای نخستین بار در سطح ملی هستیم.

وی تصریح کرد: حوزه هنری در نظر دارد براساس افقی که از بهمن ماه سال گذشته برای خود مشخص کرده است، انشاالله کارهای بسیار بزرگی را طی یکسال آینده با همکاری همه هنرمندان و مسئولین استان در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری را به انجام رساند.

غدیر زاده افزود: براساس این برنامه یکساله‌ای که تدوین شده، توجه به ادبیات داستانی و ادبیات پایداری و همچنین شعر در دستور کار حوزه هنری واقع شده است.

ﻣﻌﺎﻭﻥ ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ ﻭ ﻫﻨﺮﯼ ﺣﻮﺯﻩ هنری خبر داد: در روزهای آینده شاهد رونمایی از کتاب های بسیاری در زمینه ادبیات پایداری و شعر خواهیم بود.

وی همچنین یادآور شد: تجلیل از پیشکسوتان ادبیات پایداری و شاعران را نیز طی روزهای آینده برگزار می کنیم.

غدیر زاده در پایان گفت: امیدواریم که در آینده‌ای نزدیک شاهد رشد هر چه بیشتر این برنامه‌های فرهنگی و هنری در استان باشیم.

به گزارش پایگاه خبری خورنا در این شب شعر شاعران آستان قدس رضوی از جمله قاسم صرافان، هادی جانفدا، محمد نیک، سید رضا یعقوبی آل به شعر خوانی پرداختند و همچنین سید محمد مهدی شفیعی، سید علیرضا شفیعی، محدثه الماسی، زهرا شعبانی در بخش شعر فارسی و مرتضی حیدری آل کثیر و محمد حزباوی در بخش شعر عربی سروده هایی را تقدیم امام هشتم (ع) کردند.

گفتنی است در پایان این مراسم نیز از سیدرضا یعقوبی آل، محمد نیک، هادی جانفدا، قاسم صدافان، قاسم شاهد، حاج عباس حزباوی، مرتضی حیدری آل کثیر، سید علیرضا شفیعی، سید مهدی شفیعی، محدثه الماسی، وحید کیانی، زهرا شعبانی، فردین کوراوند و سعید تکلومنش تقدیر شد.