در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان:

سامانه آمار و اطلاعات خوزستان رونمایی و معرفی شد

خورنا-احمدرضارستمی: در شورای برنامه ریزی و توسعه خوزستان، مهندس آقایی معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه استان گفت: این سامانه که در سازمان برنامه و بودجه خوزستان ساخته شده است، امکان دسترسی به تمامی آمار و اطلاعات مورد نیاز در استان را فراهم می‌کند.

وی اظهار کرد: همانطور که استحضار دارید در گذشته سالنامه آماری استان که توسط معاونت آماری و اطلاعات تولید می‌شد، به شکل سی‌دی و کتاب ارائه می‌شد ولی اکنون به خاطر استفاده راحت‌تر از اطلاعات آن سعی شده است که این سالنامه تحت سیستم عامل، اندروید و ios قرار داده شود.

آقایی توضیح داد: برای دریافت این نرم‌افزار که در سایت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان وجود دارد، پس از ورود به سایت، قسمت نشریات را انتخاب می‌کنیم، که در این قسمت هم امکان دانلود نرم افزار به صورت اندروید و هم به صورت ios وجود دارد .

وی افزود: در صورت دانلود نرم افزار به صورت اندرویدی، این نرم‌افزار به قسمت دانلود‌ها رفته که می‌توانید، آن را از آنجا به داخل گوشی منتقل کنید.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه خوزستان افزود: اگر با گوشی همراه وارد سایت سازمان شوید و این دانلود را انجام دهید، آیکون این نرم افزار به طور اتوماتیک وارد تلفن همراه می‌شود و به راحتی می‌توان کار نصب و باز کردن این فایل را انجام داد.

وی ادامه داد: کسانی که گوشی اپل دارند، می‌توانند از طریق ورود به AP store و سپس وارد کردن user و ID خود در آن قسمت، سالنامه را در آنجا تایپ کنند که در نهایت بعد از انتخاب get این امکان برای گوشی‌های اَپل آنها فراهم می‌شود.

آقایی تصریح کرد: این نرم‌افزار به گونه ای طراحی شده که می‌‌شود روی کامپیوتر‌های خانگی، تبلت و غیره هم بارگذاری شود که این امر مستلزم داشتن نرم‌افزار BlueStacks می‌باشد.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه خوزستان گفت: پس از نصب نرم‌افزار سالنامه، دسترسی به اطلاعات آن که مشتمل بر ۸۰۰ صفحه و ۲۱ بخش است، به راحتی فراهم می‌شود.

وی در پایان اظهار داشت: آمار و اطلاعات این سالنامه با همکاری مردم و مرکز آمار کشور و بر طبق یک فرمت استاندار که مطابق است با اطلاعات سالنامه ملی کشور، فراهم شده است.