در تماس تلفنی با شورای برنامه‌ریزی استان

استاندار خوزستان: اختصاص۲۳۰ میلیارد تومان به خوزستان در حوزه مقابله با ریزگردها/ ۳۰ پست جدید برق را در استان ساخته می‌شود

خورنا-احمدرضارستمی: در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه خوزستان که پیش از ظهر امروز هشتم مرداد ماه در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد، دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان که هم‌اکنون به منظور پیگیری مصوبه اخیر دولت در خصوص حل مشکلات اساسی خوزستان در تهران به سر می‌برد در تماس تلفنی با شورای برنامه ریزی خوزستان گفت: اکنون در حال دنبال کردن مصوبه دولت هستیم و خوشبختانه تاکنون هیچ مشکل خاصی در این زمینه نداشته‌ایم.

وی ضمن اشاره به مصوبه دولت که در مورد پنج مشکل استان خوزستان در زمینه‌های آب، برق، فاضلاب، ریزگرد‌ها و فاز دوم طرح ۵۵۰ هکتاری است، تصریح کرد: به منظور ساماندهی وضعیت آب شرب استان هم‌اکنون در حوزه شمال شرق استان کارها در حال انجام است و در حوزه جنوب شرق نیز سازمان سازمان آب و برق در حال مطالعه است که به محض پایان مطالعات و اعلام سازمان، کار اجرایی آن هم صورت خواهد گرفت و در این زمینه هیچ مشکلی وجود ندارد.

شریعتی ادامه داد: در زمینه حل مشکل فاضلاب و برق استان نیز جلساتی را با حضور مسئولان ذی‌ربط کشوری در برنامه و بودجه برگزار کردیم که خوشبختانه به هماهنگی‌های اولیه‌ای هم در این زمینه دست پیدا کردیم و همچنین ظرف این هفته تا هفته آینده هم با مسئولین وزارت نیرو در حوزه برق و فاضلاب نیز جلسه‌ای تشکیل می‌دهیم که در این جلسه، هماهنگی‌ها و تامین مالی این کار انجام و سپس و برای اجرا ابلاغ می‌شود.

استاندار خوزستان در مورد نتایج جلسات در مورد مسئله ریزگرد‌ها گفت: در حوضه ریزگردها هم طی توافقات صورت گرفته، قرار بر این شد که از محل صد میلیون دلار، حدود ۲۳۰ میلیارد تومان آن در اختیار خوزستان قرار بگیرد که در عوض به جای ۴۲ هزار هکتاری که قبلا برای مقابله با ریزگردها تصویب شده بوده، اکنون ۶۲ هکتار انجام شود و این ۲۰ هزار هکتاری که جزء کانون ‌های فعال ریزگرد است و مربوط به برنامه امسال نمی‌باشد، در صورت امکان در برنامه قرار بگیرد که امسال انجام شود.

وی عنوان کرد: در حوزه فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری پیشرفت کاری خوبی داریم، فقط یکسری اختلافاتی با سازمان آب و برق پیش آمده که به محض حل شدن این اختلافات، مطمئناً این‌کار طبق مصوبه دولت، به سرانجام خواهد رسید.

شریعتی اذعان کرد: شاید این مصوبات مذکور جزء معدود مصوباتی از هیأت دولت است که تاکنون خیلی جدی پیگیری و دنبال شده است. لازم به ذکر است که این مصوبه هیات دولت در مورد خوزستان یک کار بسیار بزرگی است که انجام آن نیاز به کارهای کارشناسی متعددی دارد. ولی بحمدالله سرعت کار در این مدت کوتاه که از شروع آن گذشته، خیلی خوب و رضایت‌بخش بوده است.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در حوزه تاسیس و ایجاد پست‌های برق در استان اقدامات بسیار موثری و مفیدی در حال انجام است، عنوان کرد: در کل سال ۹۴ سه پست برقی در استان ساخته شده بود، ولی امسال برق منطقه‌ای خوزستان برای ساخت ۳۰ پست جدید برق، زمین‌هایی را تملک کرده که اکنون در حال محوطه سازی و دیوار‌چینی برای راه‌اندازی آنها می‌باشد؛ امیدواریم این‌کار باعث جبران مافات گذشته و بهبودی و پایداری وضعیت برق خوزستان شود.