رئیس اداره ارزیابی آموزش و پرورش خوزستان: باید تمامی ارگان‌ها و نهادهای استانی در برآورده کردن نیازهای مدارس همکاری کنند

خورنا|احمدرضارستمی: در جلسه شورای آموزش و پرورش خوزستان یوسف داوودی رئیس اداره ارزیابی آموزش و پرورش خوزستان ضمن اشاره به برنامه پروژه مهر اظهار کرد: پروژه مهر، نوروز دانش و آگاهی و حاصل تفکری برای اندیشیدن دوباره می‌باشد که می‌تواند فرصتی برای بهتر شدن و هموار کننده راه برای ارتقای آموزش و پرورش باشد. از اینرو اگر این پروژه مورد اولویت قرار بگیرد و همه به آن توجه کنند، آغاز مهر برای دانش‌آموزان با نشاط، شاداب و خاطره ساز خواهد شد.

وی افزود: پروژه مهر به زمان خاصی محدود نمی‌شود ولی به صورت شاخص برای تابستان تعریف شده است. امسال کار پروژه مهر از ۱۵ تیر آغاز و تا ۱۵ مهر ادامه خواهد داشت.

داوودی با بیان اینکه پروژه مهر امسال متفاوت‌تر از سالهای قبل اجراء می‌شود تصریح کرد: در سال‌های قبل پروژه مهر براساس دستورالعمل‌های وزارتخانه اجرا می‌شد، اما امسال کار اجرایی این پروژه به استان‌ها واگذار شده است.

رئیس اداره ارزیابی آموزش و پرورش خوزستان گفت: برای اجرای پروژه مهر در خوزستان چهار کار گروه اصلی در نظر گرفته شده است که کارهایی مانند تعمیر و تجهیز، توزیع و تبلیغ و فرهنگ‌سازی، نظارت و ارزیابی برای بازگشایی مدارس را انجام می‌دهند.

وی شاه کلید انجام پروژه مهر را برنامه‌ریزی دانست و تاکید کرد: امسال هر کارگروه، خود پیگیر اجرایی شدن مصوبات خود خواهد بود.

داوودی در مورد چگونگی نظارت بر انجام پروژه مهر گفت: نظارت مهم تر از کار اجرایی است. سه مرحله نظارت در این پروژه طراحی شده است که از جمله اهداف نظارت بر اجرای پروژه مهر توسط تیم‌های نظارتی، انتقال تجربه و نظارت بر فرآیند اجرا در مناطق مورد بازدید است.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد اداره کل آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: ساخت کارگروه‌های تخصصی در تمام سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان، با شرکت نماینده آموزش و پرورش برای پیگیری اجرای مصوبات شورا در ادارات و دستگاه‌ها اجرایی، می‌تواند بسیار موثر باشد

وی در پایان با تاکید بر اینکه تمام ارگان‌ها و نهادهای استانی، باید خود را معین مدارس قرار دهند و در برآورده کردن نیازهای آن‌ها کمک کنند. پیشنهاد داد: شهریور سال گذشته تصمیم گرفته شد که ۱۰ درصد درآمد تمام بخشداری‌ها، فرمانداری‌ها و دهداری‌ها به کمک مدارس اختصاص یابد. این کار جانی تازه به مدارس داد. پیشنهاد می‌کنم که این مقدار به ۱۵ درصد ارتقا یابد.