در شورای آموزش و پرورش استان

مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان: اعتبارات آموزش و پرورش در مقابل اولویت‌های فراوان آن ناچیز است

خورنا|احمدرضارستمی: در جلسه شورای آموزش و پرورش استان دکتر محمد تقی‌زاده مدیر کل آموزش و‌ پرورش خوزستان در مورد پروژه مهر توضیح داد: این پروژه از اواخر خرداد ماه در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته است و دارای چهار کار گروه ساماندهی و ثبت نام، تعمیر و تجهیز مدارس، فرهنگ سازی و تبلیغات در مدارس و جامعه و همچنین نظارت و ارزیابی مدارس است.

وی با اشاره به مشکلات مالی آموزش و پرورش که به علت عدم تخصیص منابع اعتباری مورد نیاز بوجود آمده اظهار کرد: آب، برق، سرویس‌های بهداشتی، وسایل برودتی، ورزشی و یا میز و نیمکت کدام باید اولویت ما در آموزش و پرورش باشد.

تقی‌زاده عنوان کرد: در استان در حدود ۴۰ هزار کلاس درس وجود دارد که اگر سالانه از هر کلاس فقط یک میز و نیمکت به دلیل فرسودگی و تخریب خارج شود، برای جایگزینی هر کدام از آنها باید حداقل در حدود ۱۰۰ هزار تومان هزینه کرد که اگر همه اینها را جمع کنیم سرجمع ‌کل آنها به هشت میلیارد تومان اعتبار برای برگشت این دو قلم تجهیزات نیاز داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه سال گذشته تنها ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت و ساز به استان اختصاص داده شده افزود: میزان کل اعتباری که برای یک میلیون دانش‌آموز خوزستانی در این سال ابلاغ شده است تنها یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بوده است.