پرداخت هزینه عضویت ۴۰۰ نفر در کتابخانه‌های آغاجاری

خورنا : احمد طواف ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهر اظهار داشت: شهرداری به عنوان متولی اصلی توسعه فرهنگ شهروندی، ترویج فرهنگ مطالعه را در دستور کار خود دارد.
به گزارش خورنا وبه نقل از فارس، وی با اشاره به اهمیت نهادینه شدن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه ادامه داد: میزان توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی یکی از مهمترین شاخص‌های رشد فرهنگی اجتماعی در جامعه است.
شهردار آغاجاری افزود: بسترهای خوبی به‌منظور اجرای طرح‌های مختلف در زمینه گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی وجود دارد و به همین دلیل مسئولان پذیرای طرح‌های نو در این راستا هستند.
وی گسترش و تقویت هرچه بیشتر کتابخوانی را باعث غنای فرهنگی جامعه دانست و ادامه داد: خوشبختانه در سال‌های اخیر با طرح‌های متنوعی در مقاطع زمانی مختلف در آغاجاری اجرا شده که توانسته در راستای نیل به این مهم گام‌های موثری بردارد.
طواف تصریح کرد: کتاب و کتابخوانی یکی از حوزه‌های مهم فرهنگی است که زمینه پیشرفت در بخش‌های علمی، فرهنگی، پژوهشی و … را فراهم می سازد.
وی گفت: بنابراین در همین راستا تمام نهادهای دولتی و اجرایی باید همسو با یکدیگر در گسترش و توسعه کتاب و کتاب‌خوانی اهتمام ویژه بورزند.
شهردار آغاجاری اضافه کرد: مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر آغاجاری همواره توجه خاصی به کتابخانه‌های عمومی آغاجاری داشته‌اند و در این راستا اقدامات متعددی انجام شده است.
وی اظهار داشت: براساس قانون شهرداری آغاجاری به‌صورت مستمر علاوه بر پرداخت نیم درصد درآمدهای شهرداری به کتابخانه‌های عمومی شهر، کتابخانه‌های عمومی را حمایت مالی کرده است.
طواف خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر شهرداری آغاجاری در زمینه تعمیر و تجهیز فضای فیزیکی کتابخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی اقدامات مطلوبی انجام داده است.
وی افزود: شهرداری آغاجاری هرساله اقدام به پرداخت هزینه عضویت ۴۰۰ نفر در کتابخانه‌های عمومی می‌کند که در همین راستا اعضای کتابخانه‌های عمومی آغاجاری به چهار هزار نفر رسیده است.
شهردار آغاجاری با اشاره به اهمیت توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی ادامه داد: همکاری شهرداری در برگزاری نمایشگاه‌های کتاب از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط این نهاد مردمی بوده است.
وی در زمینه افزایش فضای سبز اطراف کتابخانه‌ها، تصریح کرد: عدم وجود آب و خاک مناسب و آبیاری فضای سبز از دلایل عدم گسترش فضای سبز اطراف این کتابخانه‌ها است.
طواف در ادامه گفت: باتوجه به اهمیت افزایش فضای سبز با برنامه‌ریزی‌های انجام شده درصدد رفع مشکلات مذکور هستیم و در آینده‌ای نزدیک شاهد افزایش فضای سبز کتابخانه‌ها نیز خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه با اقدامات و برنامه‌ریزی‌های انجام شده فضای سبز شهری در آغاجاری چهار برابر شده، اضافه کرد: امیدواریم با رفع مشکلات فرارو شاهد افزایش روزافزون فضای سبز شهری باشیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *