گفتگو اختصاصی خورنا با رئیس شورای اسلامی شهرستان هندیجان

دکتر علی عبادنسب رئیس شورای اسلامی شهرستان هندیجان در گفتگو با خبرنگار خورنا خواستار تسریع در راه اندازی واحد دیالیز و سونوگرافی بیمارستان شهدا ، رسیدگی به وضعیت صید و صیادی در بندر هندیجان شد.

 

درخواست تسریع در راه اندازی واحد دیالیز و سونوگرافی در بیمارستان  شهدای هندیجان

دکتر عبادنسب گفت :  قبل از هر چیز بر خود لازم می دانم که از آقای مودت فرماندار شهرستان به خاطر پیگیری مجدانه مشکلات و کاستیهای بهداشتی – درمانی شهرستان تقدیر و تشکر نمایم.

وی در ادامه از رئیس شبکه بهداشت دکتر حاتم زاده و خانم توکلی رئیس محترم بیمارستان شهدای هندیجان به خاطر کسب رتبه اول در سال ۹۵ – ۹۶ تقدیر و تشکر نمود و یادآور شد :  با رفع کاستیها و کمبودهای موجود امید است در سال آینده بیمارستان شهدای هندیجان حائز رتبه عالی شود.

دکتر عبادنسب گفت : شایسته است مسئولین بهداشت و درمان شهرستان ،تلاش خود را در خصوص تسریع در راه اندازی واحد دیالیز و سونوگرافی در شهرستان هندیجان مضاعف نماید تا دیگر شهروندان بیمار هندیجانی مجبور به سفر به مرکز استان و یا به شهرهای اطراف و صرف هزینه های اضافی و اتلاف وقت و روبرو شدن با خطرات احتمالی جاده ای نباشند.

استفاده بی رویه از وسایل صید غیر مجاز دلیل اصلی کاهش صید آبزیان

وی در خصوص مشکلات صیادان ماهیگیر و از بین رفتن بستر دریا و کم شدن صید ماهی و میگو به دلیل استفاده بی رویه از وسایل صید غیر مجاز افزود  : در کشورهای پیشرفته فعالات محیط زیست و مسؤولین شیلات با جدیت از استفاده نادرست از وسایل صید غیر مجاز که باعث انقراض برخی از گونه های آبزی می شوند جلوگیری می کنتد و علاوه براین با انتخاب یک منطقه مناسب دریایی به عنوان صیدگاه و ریختن خودروهای سنگین اسقاطی و تثبیت آن در بستر دریا باعث تقویت زیستگاه ماهیان و افزایش گونه های مختلف جانوران دریایی و در نتیجه ازدیاد تکثیر ماهی شده و از این طریق صید ماهی را از طریق قلاب و یا تورهای مجاز، چند برابر افزایش داده و باعث بهبود معیشت صیادان خود می شوند .

دکتر عبادنسب در پایان گفت : به نظر می آید استفاده از این روش در کشور و منطقه هندیجان هم عملی است و قبلا به مسولین ذی ربط پیشنهاد داده شده و انتظار می رود هرچه سریعتر ،استفاده از این روش کارشناسی و اجرایی شود.

هادی بحرکانی _ بندر هندیجان