در جلسه شورای اشتغال عنوان شد معاون فرماندارایذه: تنها جایی که بیشترین نیرو مشغول به کار هستند،سد کارون ۳ است

فیروز بیگلری/خورنا،جلسه شورای اشتغال در شهرستان ایذه با حضور مهدی امرایی مدیر صندوق کار آفرینی امید خوزستان و به ریاست حسین کیانی معاون فرماندار و روسای ادارات ایذه در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.
به گزارش خورنا از ایذه؛در این جلسه حسین کیانی معاون فرماندار ایذه گفت:در شهرستان ۲۰۰ هزار نفری ایذه با آمار خیلی پایین نازل اشتغال و وضعیت اسفناکی در موضوعات اجتماعی داریم که متاسفانه آمار بالای خودکشی،شهرستان در سطح خاورمیانه رتبه دار است و این بر می گردد به نداشتن اشتغال که جوانان ما به این سو کشیده می شوند.
وی افزود:اگر ما یک شهر ساحلی و یا بندری بودیم مردم به صورت خودجوش برای خود اشتغال به وجود می آورند اما متاسفانه شهر ما صنعتی نیست و در طول چند دهه اخیر نیز توجه ای به شهر ما نداشتند.
کیانی در ادامه اظهار کرد:شاید تنها جایی که ما بیشترین نیرو را مشغول بکار داریم سد کارون ۳ است شهرک صنعتی هم علیرغم تمام تلاش هایی که صورت گرفته است باز هم زمین گیر هستند.
معاون فرماندار افزود:در بخش تولید صنعتی درکشاورزی و دامپروری است هنوز چالش دارند چالش های که متاسفانه هنوز نتوانستیم حداقل بخش عمده ای از آن را بر دوش کشاورزان و دامداران برداریم.
حسین کیانی در پایان افزود:با توجه به سخنرانی های اخیر ریاست محترم جمهوری قرار است دوباره اشتغال از روستاها استارت زده شود ایذه در بخش کشاورزی ، دامپروری و گردشگری پتانسیل های زیادی دارد و با توجه به اینکه قرار است دولت در روستاها سرمایه گذاری داشته باشند روستاهای ایذه معدن کشاورزی و دامپروری در روستاهای ایذه است که امیدوارم دولت نگاه ویژه ای به مناطق روستایی داشته باشند.