کولاک کشتی گیران سینا صنعت ایذه در مسابقات انتخابی تیم ملی جهت اعزام به مسابقات جهانی فرانسه

فیروز بیگلری/خورنا،مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی ایران جهت اعزام به مسابقات جهانی فرانسه با درخشش کشتی گیران تیم سینا صنعت ایذه به پایان رسید.
در این مسابقات که به مدت دو روز در خانه کشتی تهران برگزار شد شاگردان ملک محمد بویری که در دو ماه اخیر تمرینات سنگین و فشرده ای را متحمل شدند سرانجام به بار نشست و برای اولین بار در کشتی فرنگی ایران ۴ کشتی گیر از یک تیم صاحب دو بنده تیم ملی جهت اعزام به مسابقات جهانی می شوند.
به گزارش خورنا از ایذه،در روز نخست این رقابت ها،پیام بویری که به تازگی از بند مصدومیت رها پیدا کرد با غلبه بر حریفان خود با اقتدار ضمن کسب مدال طلا جواز حضور در مسابقات جهانی را کسب کرد،در همان روز محمد الیاسی دیگر کشتی گیر شایسته سینا صنعت نیز موفق شد با برتری مقابل رقبای خود مدال طلا را کسب کند و به مسابقات جهانی فرانسه راه پیدا کند.
سامان عزیزی و پژمان پشتام دیگر کشتی گیران سینا صنعت ایذه موفق شدند مدال نقره و برنز این رقابت ها را کسب کنند اما موفق به کسب مجوز حضور در مسابقات جهانی فرانسه نشدند.
در روز دوم این رقابت ها باز شاگردان ملک محمد بویری سرمربی با دانش و بی ادعا سینا صنعت ایذه همانا مثل این تیم دست به کار بزرگی زدند و توسط مهرداد مردانی جوان شایسته و فرشاد بلفکه ضمن کسب مقام قهرمانی جواز حضور در مسابقات جهانی که اوایل شهریورماه سال جاری در فرانسه برگزار خواهد شد بدست آورند.
کسب ۴ ورودی به مسابقات جهانی در کشتی بی سابقه بوده و این نشان از یک تیم حرفه ای و با برنامه مثل سینا صنعت ایذه است که با مدیریت مرد دوست داشتنی ورزش ایذه مهندس علی بابا احمدپور و رهبری پهلوان ملک محمد بویری توانسته بعد از قهرمانی در جهان اینبار ۴ کشتی گیر را به مسابقات جهانی در بین کشتی گیران نامی ایران روانه مسابقات کند اما فدارسیون کشتی متاسفانه نگاهی به این موضوع ندارد و مربی که توانسته ظرف ۳ سال چند مقام کشوری و جهانی و معرفی تعداد بسیاری کشتی گیر کم نام نشان در رده و سنی مختلف به کشتی ایران از نام ملک محمد بویری چشم پوشی کنند امیدواریم که تیم های ملی کشتی نیز بتواند از تجارب ارزنده این سرمربی بی ادعا بهرمند شوند