اراده و همت دولت در جهت مبارزه با قاچاق کالا ،کاملا جدی است

خورنا – به گزارش روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان دزفول :

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان دزفول طی مصاحبه ای به مناسبت آخرین روز از هفته ی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در شهرستان دزفول با بیان اینکه بازار واردات در دزفول به ویژه در بخش کشاورزی باعث روی آوردن به واردات کالاهای قاچاق از سوی عده ای شده است را مخرب صادرات محصولات این بخش دانست .

وی اظهار نمود : قاچاق کالا از قدیم الایام اقتصاد ایران را آزار داده اما در دهه های گذشته جمهوری اسلامی همواره کوشیده است تا این معضل را ساماندهی کند .

آصفی افزود: در یک مقطع زمانی بدلیل افزایش قیمت نفت حجم انبوه پول و سرمایه مملکت صرف واردات کالاهای خارجی شد و از آنجائیکه سرمایه زیادی در اختیار تجار ایرانی بود آنها بدون نظارت های منطقه ای جنس های بی کیفیت از کشور های جهان سوم را وارد مملکت میکردند چرا که بدلیل تحریم ها کالا از اروپا و کشورهای غربی وارد ایران نمیشد .

وی در ادامه با اشاره به اینکه در شهرستان دزفول نیز مانند سایر مناطق کشور مشکلات زیادی در حوزه قاچاق کالا وجود دارد گفت : با وجود این مشکلات محصولات منحصر به فردی همچون صیفی جات و سبزیجات وجود دارد که متاسفانه بخشی از سم ،کود و حتی بذر این کالا به قاچاق وصل و مشکل ساز شده است

فرماندار ویژه شهرستان دزفول گفت: اقدامات وسیعی در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز شده ولی همچنان این کار نیازمند یک عزم ملی است و خوشبختانه اراده و همت دولت نیز در جهت مبارزه با قاچاق کالا، کاملا جدی است.

در پایان وی با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری در ۱۲ تیرماه ۱۳۸۱ از کلیه دستگاه های اجرایی خواستند در این راستا نسبت به ارسال گزارشی از اقدامات فرهنگی و تبلیغی یک ساله خود به فرمانداری دزفول اقدام نمایند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *