رفع توقیف «شرق» در انتظار تصمیم شعبه ۲ دادسرای فرهنگ و رسانه

خورنا: پرونده مدیر مسوول روزنامه شرق به شعبه ۲ بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه ارجاع شده و قرار است این شعبه درباره انتشار مجدد آن تصمیم بگیرد.

علیزاده طباطبایی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مهدی رحمانیان در حال حاضر با قید وثیقه آزاد است، گفت: پرونده مدیر مسوول روزنامه شرق به شعبه ۲ بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه ارجاع شده است و بر همین اساس قاضی اسدی در مورد رفع توقیف از روزنامه شرق یا تداوم توقیف آن تصمیم‌گیری خواهد کرد.

وی گفت: اگر با تصمیم قاضی شعبه، مهدی رحمانیان مجرم شناخته شود که پرونده به دادگاه کیفری استان تهران ارسال خواهد شد و اگر قرار منع تعقیب صادر شود از روزنامه رفع توقیف خواهد شد.

طباطبایی در مورد زمان تصمیم‌گیری شعبه ۲ بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه در مورد پرونده روزنامه شرق اظهار کرد: این پرونده ۳ روز پیش به این شعبه ارسال شده و قرار بر این است هر چه زودتر به آن رسیدگی کند.
مهدی رحمانیان چندی پیش به دلیل انتشار یک کاریکاتور در روزنامه تحت مدیریتش به دادسرای فرهنگ و رسانه احضار شد و چند روزی را در بازداشت به سر برد.

روزنامه شرق نیز به دلیل چاپ این کاریکاتور از سوی هیات نظارت بر مطبوعات وزارت ارشاد توقیف شده است. محمود احمدی‌نژاد نیز اخیرا در نشست خبری‌اش با رسانه‌های گروهی از این تصمیم وزارت ارشاد انتقاد کرده بود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *