در جلسه بررسی وضعیت آب شرب و کشاورزی بخش مرکزی اهواز؛

فرماندار شوش: آبرسانی به روستاهای شوش در طول ماه رمضان بوسیله تراکتور صورت گرفت

خورنا|احمدرضارستمی: در جلسه بررسی وضعیت آب شرب و کشاورزی بخش مرکزی اهواز، رضا نجاتی فرماندار شوش اظهار کرد: بحث عدالت و استفاده مساوی از آب به عنوان یک اصل برای ما پذیرفته شده و همه به آن اعتقاد داریم و اگر بخواهد به غیر از این باشد باید به تمام مبانی فکری و اعتقادی خود شک داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در روستاهای شوش مسائل و مشکلات فراوانی را در زمینه تامین آب شرب داریم، عنوان کرد: آقای استاندار، این یک ماه گذشته در ماه مبارک رمضان به دلیل فرسودگی و غیر قابل استفاده بودن شبکه‌ها و تاسیسات آبرسانی روستاهای شوش، عملا مجبور به استفاده از تراکتور، برای رساندن آب مورد نیاز مردم این روستاها شدیم، که جا دارد در اینجا هم از آب و فاضلاب روستایی استان که در این زمینه نهایت همکاری را به عمل آوردند و هم مردم شریفی که در طول این مدت آبروداری کردند و صدایشان هم در نیامد، تشکر و قدردانی داشته باشم.

نجاتی یادآوری کرد: بخش شاوور شهرستان شوش با ۷۰ هزار نفر جمعیت، دارا بودن دو شهر و ۱۲۰ روستا متاسفانه تاکنون آنچنان که باید و شاید هیچ نگاه توسعه گرایی به آن نشده است که انشاالله امیدواریم در این دولت زمینه‌های لازم برای رشد و توسعه آن فراهم شود.

فرماندار شوش بیان داشت: در خصوص بهره‌گیری از آب کشاورزی لازم است که یک قانون درست و نظم و انضباطی کامل در هر دو طرف بالادست و پایین دست برقرار باشد و همانطور که در مورد استفاده از آب، برای قسمت پائین دست ما توجه می‌شود، احتیاج است که در این زمینه به بالا دست ما نیز توجهات لازم صورت بگیرد. زیرا در مواقعی اتفاق افتاده که شهرستان شوش از طریق کاهش میزان آبی که از بالادست به سمت شوش در جریان بوده، خسارات زیادی را در بخش‌های مختلف از جمله در کشاورزی متحمل شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: شوش بهرحال یک شهر کشاورزی است که امسال توانسته ۳۰۰ هزار تن گندم را در اختیار سیلوها استان خوزستان قرار دهد و نیز ذرت شوش هم در کشور دارای مقام دوم است. ولی متاسفانه با وجود تمامی این موارد، امسال کشاورزان شوش به دلیل کمبود آب مشکلات فراوانی را دارند. بطوریکه در پاره‌ای از اوقات به خاطر این کمبود آب، مسائلی هم بوجود آمده، که ما در حوزه فرمانداری این مسائل را در بیشتر مواقع حل کرده‌ایم و مانع از کشیده شدن آن به استان شده‌ایم.‌

نجاتی در پایان گفت: انصافاً در خصوص ساماندهی وضعیت آب شرب و آب کشاورزی روستاهای بخش شاوور که ساکنینش انسانهای شریف و زحمت کشی هستند و هیچ شغل دیگری به غیر از شغل کشاورزی ندارند انتظار مساعدت و همکاری داریم از طرف استانداری تا اینکه جلو این مردم شریف شرمنده نباشیم.

«هرگونه کپی برداری با ذکر منبع بلا مانع است»