افزایش فضای سبز اطراف کتابخانه عمومی آغاجاری

خورنا : باولی بهمئی ظهر امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهر، اظهار داشت: یکی از اهداف مهم انجمن کتابخانه‌های عمومی آغاجاری، سوق دادن اقشار مختلف مردم به امر مطالعه است.
به گزارش خورنا و به نقل از فارس، وی ادامه داد: پیشرفت و توسعه همگانی جامعه و نخستین حرکت آگاهی افراد جامعه به مسائل اجتماعی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در گرو هدایت آحاد مردم به امر کتاب و کتاب‌خوانی است.
بخشدار آغاجاری با اشاره به فرارسیدن بازگشایی مدارس و اهمیت مطالعه در راستای گسترش آن در میان دانش‌آموزان، افزود: اقشار مختلف فرهنگی و آموزش و پرورش باید در راستای گسترش و توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی بیش از پیش مشارکت و برنامه‌ریزی داشته باشند.
وی ادامه داد: در حال حاضر کتابخانه شهید مدنی آغاجاری در وضعیت مطلوبی قرار دارد که امیدواریم علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی از امکانات این کتابخانه استفاده روز افزونی داشته باشند.
بهمئی تصریح کرد: باتوجه به رایزنی‌های انجام شده قول‌های مساعدی در زمینه تجهیز و افزایش امکانات این کتابخانه داده شده که امیدواریم هرچه سریع‌تر محقق شود.
وی در ادامه گفت: باتوجه به اهمیت فضای مناسب کتابخانه‌ها، فضای سبز اطراف کتابخانه عمومی آغاجاری نیاز به توسعه و گسترش دارد و باید موردتوجه مسئولان اجرایی قرار گیرد.
بخشدار آغاجاری اضافه کرد: امروز بیش از هر زمان دیگری می‌طلبد که مردم به سمت کتاب هجوم آورند، زیرا کتاب ابزار مهم فرهنگی است که همواره در طول تاریخ بشر یاور تفکرات متعالی بوده و ملت‌ها با استفاده از این راهنمای سودمند افکار و اندیشه‌های خود را به ملت‌های دیگر منتقل می‌کردند.
وی افزود: نقش و جایگاه کتاب و کتابخوانی در گسترش دانش و ارتقای میزان آگاهی‌های عمومی جامعه بسیار مهم است و باید در این زمینه برنامه‌ریزی‌های کارشناسانه صورت گیرد.
بهمئی با تاکید بر ضرورت گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در این شهرستان خواستار همکاری تمام نهادها از جمله شهرداری‌ها در زمینه تحقق این هدف شد.
بخشدار آغاجاری بیان کرد: براساس قانون، شهرداری‌ها موظف به پرداخت حداقل نیم درصد کل درآمدهای خود به انجمن کتابخانه‌های عمومی برای گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی هستند.
وی از مسئولان خواست با فراهم کردن امکانات و زیر ساخت‌های مناسب شرایط لازم فرهنگ کتاب و کتابخوانی را گسترش دهند.
بهمئی تصریح کرد: بخشداری آغاجاری نیز در این زمینه آمادگی خود را برای هر گونه مساعدت اعلام می‌کند و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد تحقق اهداف انجمن کتابخانه‌های عمومی بخش باشیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *