سومین جلسه شورای سلامت شهرستان باغــــــملک، حواشی و نبود برخــــی مسئولین که موجبات دلسری دکتر شهریاری مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان گردید

اهمیت به جلسات شورای سلامت و حضور مسئــــولین در این جلسات ضروری است. سومین جلسه شـــــــــورای سلامت با حضور اعضا و به ریاست معاون فرماندار برگزار گردید. دراین جلسه دکتر صادق شهریاری مدیر شبکه بهداشت و درمان باغــــــــــملک در خصوص بیماری تب کریمه کنگو مطالب علمی تخصصی را ارائه نمودند و از ضمن تذکر نسبت به عدم حضور برخی اعضا گفت؛ چنانچه این وضعیت یعنی عدم حضور و بی توجهی ادامه پیدا کند، به شورای سلامت استان گزارش می دهـــــــــــد

خورنا –  برگزاری سومین جلسه شورای سلامت شهرستان و سخنان دکتر صادق شهریاری مدیر شبکه بهداشت و درمان باغملک و گلایه از عدم حضور برخی مدیران و مسئولاناهمیت به جلسات شورای سلامت و حضور مسولین در این جلسات ضروری است.سومین جلسه شورای سلامت با حضور اعضا و به ریاست معاون فرماندار برگزار گردید. دراین جلسه دکتر صادق شهریاری مدیر شبکه بهداشت ودرمان باغملک در خصوص بیماری تب کریمه کنگو مطالب علمی تخصصی را ارائه نمودند.

دکتر شهریاری گفت: این بیماری یک نوع بیماری تب دار خونریزی دهنده و ویروسی است که قابل انتقال بین حیوان و انسان می باشد و می تواند از طریق گزش کنه و با تماس با ترشحات و خون دام ها و یا انسان آلوده منتقل شود در انسان بیماری شدیدی همرا با مرگ ومیر نسبتا بالا ایجاد می کند این بیماری در حیوانات بدون علامت است در حالی که ویروس در بدن حیوان در گردش بوده و می تواند به انسان منتقل گردد.

وی همچنین راه انتقال بیماری،علائم بیماری،نحوه مقابله با آن در صورت مشاهده ،راه های پیشگیری از بیماری را بصورت مختصر توضیح دادند و گفت تمامی نکات بهداشتی بویژه جداسازی محل نگهداری دام ها از محل سکونت توسط افراد می بایست رعایت گردد. دکتر شهریاری متذکر گردید باتوجه به اهمیت شورای سلامت حضور شخص رییس اداره بویژه شهرداران و بخشداران ضروری است و گفت: چنانچه این موضوع یعنی عدم حضور بعضی مسئولین و یا بی توجهی به جلسات شورای سلامت ادامه پیدا کند وضعیت را به شورای سلامت استان اعلام خواهم نمود.

سپس مهندس زارعی سرپرست مرکز بهداشت باغملک با تشریح مصوبات جلسه شورای سلامت و وضعیت بهداشتی شهرستان گفت: جابجایی اماکن دفع پسماند شهر باغملک با رعایت ضوابط زیست محیطی و تامین حداقل امکانات لازم بویژه محصور نمودن ، کنترل شیر آبه ها ضروری است و تاکید می شود هر چه سریعتر انجام شود. زارعی گفت: جهت جلوگیری از بیماری تب کریمه کنگو و به منظور پیشگیری از آلودگی از طریق گوشت دام احداث سردخانه بالای صفر درجه توسط شهرداری و همچنین تامین لباس حفاظتی مناسب برای سلاخان ، ایجاد جعبه کمکهای اولیه ،مواد شوینده وگند زدا ضروری می باشد.

زارعی تاکید نمود باتوجه به اینکه عمده مشکلات بهداشتی مربوط به حوزه فعالیت بخشداران و شهرداران می باشد می طلبد که همکاری جدی با بخش بهداشت صورت گیرد.

در ادامه بهمن تامرادیان معاونت فرماندار با تشریح کارنامه دولت در بحث اجرای طرح تحول نظام سلامت گفت : جلسات و مصوبات بدون خروجی ارزشی نداشته و می بایست راهبردی تر عمل نمود.

تامرادیان افزود: زندگی مردم و سلامت آنان بسیار با ارزش بوده و حق و حقوقی دارند که همه باید تلاش کنند تا ارتقا سلامت مردم به نحو مطلوب تحقق پیدا کند. تامردایان بحث پیگیری و رسیدگی به کشتارگاه را توسط شهرداری ضروری دانست و گفت مخاطب اصلی وضعیت بهداشتی مردم در جلسات شورای سلامت شهرداران می باشند که نیازمند حضور به موقع آنان و بدون تاخیر می باشد.

حواشی ۱ ؛ شنیده ها حاکی از آن است که دکتر شهریاری در پایان جلسه به شدت از عدم حضور برخی مسئولین و بی تفاوتی آنان گلایه مند بود.

حواشی ۲ ؛ بی تفاوتی و عدم حضور مدیران و مسئولان شهرستان نسبت به جلسات و مصوبات شواری سلامت باعث شد تا کار به سختی پیش برود و روند اجرای مصوبات را دچار اخلال کند. بحث جدی است و شبکه بهداشت و درمان انتظار پیگیری توجه قاطع تر به مصوبات جلسه را دارد

حواشی ۳ ؛ جای خالـــــــــــی شهرداران باغملک، صیدون و میداوود در جلسه احساس می شد. به راستی آیا شایسته است که عوامل تاثیرگذار کمی و کیفی جلسات شورای سلامت مانند شهرداران یا نماینده آنان حضور نداشته باشند!؟ گرچه فقط در دقایق پایانی جلسه رضائیان معاون شهردار باغملک خودش را به جلسه رساند.

حواشی ۴ ؛ عدم توجه مسئولان شهری به حضور در جلسات مهمی همچون شورای سلامت شهرستان، به جد بی تفاوتی عمیق آنان نسبت به مسئولیت های محوله در مقابل مردم را نشان می دهــــــــــــد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *