در نشست امام جمعه و اعضای شورای حل اختلاف ایذه عنوان شد امام جمعه ایذه:یکی از بزرگترین نعمت های خدا بر شما این است که محل رجوع مردم هستید

به گزارش خورنا از ایذه،عصر پنج شنبه ۲۵ خردادماه سال جاری حجت السلام والمسلمین سید کمال موسوی نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایذه در دفتر خود میزبان اعضای شورای حل اختلاف به همراه محمد قاسم احمدی سرپرست جدید شورای حل اختلاف بود.
در این دیدار امام جمعه محترم ایذه ضمن خوش آمدگویی با توجه به ایام سوگواری امیرالمونین(ع) در خصوص انتصاب حضرت علی(ع) ایراد سخن نمود و این انتصاب را از جانب خداوند متعال و خارج از اراده و خواست مردم دانست و برخی از فضایل و خصوصیات آن حضرت را برای حاضرین تشریح نمود.
حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه یکی از بزرگترین نعمت های خداوند بر شما این است که محل رجوع مردم هستید اشاره ای به روز قیامت داشت و بیان داشتند طوری کار کنید که مردم و دیگران برای شما دعا کنند زیرا دعا از زبان دیگران برای شما موجب استجابت دعای خودتان نیز می شود.
ایشان در ادامه از شوراهای حل اختلاف به عنوان بازوی توانمند در قوه قضائیه یاد نمود و پیشه گرفتن تقوای الهی را متذکر شد.
امام جمعه ایذه در بخشی از سخنان خودبه آسیب های اجتماعی شهرستان پرداخت و اظهار داشتند”در آسیب های اجتماعی یک گروه خاص مقصر نیستند بلکه باید نهادها و گروه های مختلفی کار کنند تا بتوانند آسیب های اجتماعی را رفع نمایند”
پیش از صحبت های امام جمعه ایذه سرپرست جدید شورای حل اختلاف ایذه ضمن تقدیر و تشکر از امام جمعه ایذه ، در خصوص چگونگی فعالیت شورا،روند رسیدگی پرونده ها،فعالیت افتخاری اعضای شورا و تکریم ارباب رجوع و تلاش اعضا جهت اجرای وظیفه اصلی شورا که همان صلح و سازش و ذات البین بوده است گزارشاتی را ارائه کرد.
احمدی در ادامه عنوان داشت:در حال حاضر در ورودی پرونده های مختلف به شورا مسائل مربوط به خانواده و تشکیل آن با این حجم دور از انتظار می باشد و خواستار اطلاع رسانی ،فرهنگ سازی،توجه خاص جوانان و خانواده های آنان در خصوص امر ازدواج و نیز ایجاد مراکز مشاوره فعال قبل از تشکیل خانواده توسط نهاد های مربوطه شد.
احمدی سرپرست شورای حل اختلاف شهرستان ایذه در پایان از همکاری و تعامل ریاست محترم دادگستری ، دادستان محترم و قضات و سایر کارکنان دستگاه قضایی ایذه قدردانی نمودند.
گفتی است اعضای شورای حل اختلاف ایذه نیز به صورت جداگانه نسبت به ارائه پیشنهادات و راهکارهای مناسب در خصوص مشکلات فعلی ایذه نظر خود را اعلام کردند.
خبرنگار : فیروز بیگلری