در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خوزستان:

نماینده مسجدسلیمان در مجلس: شهرهای شمالی خوزستان زلزله خیزترین نقاط ایران/ ۵۸ درصد مدارس شمال استان تخریبی و غیرقابل استفاده هستند

خورنا|احمدرضارستمی: در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خوزستان، علی‌عسگر ظاهری نماینده مردم مسجدسلیمان اظهار کرد: سال گذشته با یک کار تیمی خوبی که بین مجمع نمایندگان استان‌ خوزستان‌، شخص استاندار و رئیس برنامه و بودجه خوزستان انجام شد، موفق شدیم در تدوین برنامه ششم توسعه، با یک رشد ۱۰۷ درصدی بودجه استان را به یک حد قابل‌قبولی ارتقاء بدهیم .

وی در ادامه عنوان داشت: همانطور که استحضار دارید شمال استان خوزستان از ناحیه شهرهایی چون مسجدسلیمان، اندیمشک، شمال دزفول، لالی، اندیکا، ایذه، باغملک و بهبهان رتبه اول کشوری از لحاظ زلزله خیزی را دارند و براساس تحلیل کارشناسی که سازمان برنامه ‌و ‌بودجه خوزستان انجام داده، از لحاظ عمر و استحکام ساختمانهای دستگاه‌های اجرایی بخصوص در آموزش و پرورش ۳۰ درصد دچار مشکل می‌باشند که متأسفانه این رقم در شمال استان برابر ۵۸ درصد است.

ظاهری در بحث آبرسانی به مناطق شمال استان ابراز کرد: بالای ۵۵ درصد روستاهای شمال استان هنوز با تانکر آبرسانی می‌شوند و این مناطق همچنان از لحاظ گاز رسانی به هیچ عنوان وضعیت مطلوبی ندارند

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس گفت: از لحاظ راه‌های روستایی، علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته، ولی باز در شمال استان نسبت به پایین استان بین ۵۷ تا ۶۵ درصد بنابر معدل استانی وضعیت خوبی نداریم. از لحاظ بهداشت درمان هم بهمین صورت، با اینکه زحمات زیادی کشیده شده ولی همچنان وضعیت مطلوبی در این مناطق وجود ندارد.

وی ضمن بیان اینکه شمال استان در گذشته به عنوان بخش کشاورزی خیلی مورد قبول واقع نمی‌شد خبر داد: به لطف تلاشهای استاندار، پیگیرهای مجمع نمایندگان و توجه دولت، امسال پذیرفته شده که شمال استان هم میتواند کشاورزی داشته باشد و حق برداشت آب را نیز برای این منطقه تعهد کردند.

ظاهری با ذکر این نکته که در بحث فاضلاب، همه استان دارای مشکلات فراوانی است، افزود: انتظار بنده به عنوان عضوی از مجمع نمایندگان خوزستان ضمن اینکه همه خوزستان برای ما عزیز است و آبادی هر گو‌شه‌ای از استان، باعث خوشحالی ما میشود، این است که اعضای شورا برنامه‌ریزی استان به این نکته توجه داشته باشند که واقعا شمال استان بسیار وضعیت بدی را دارد، چون بالای ۵۵ درصد شهرستانهایی که بیش از ۱۰۹ سال سابقه شهرنشینی دارند هنوز با تانکر آبرسانی می‌شوند.

نماینده مردم مسجدسلیمان در مجلس اظهار کرد: ۵۸ درصد مدارس شمال استان تخریبی و غیرقابل استفاده هستند که در این راستا انتظار دارم که عزیزان شورای برنامه‌ریزی استان حتما با یک شناخت و نگاه عادلانه که دارند و با توزیع اعتبارات مناسب کمک کنند، که بتوانیم انشالله این مشکلات را کاهش دهیم.

وی عنوان کرد: در بحث ارتباطات بالای ۶۰ تا ۷۰ درصد نقاط شمال استان به تائید خود دست‌اندرکاران این مسئله جزء نقاط کور قلمداد می‌شوند بطوری که در خیلی از این مناطق نه تنها صدا و سیما جایگاهی و پایگاهی ندارد بلکه رادیو هم در آن مناطق پخش نمی‌شود.

ظاهری با بیان اینکه در بحث حوادثی مثل سیل بیشترین خسارات تاکنون به شمال خوزستان وارد شده است در پایان ضمن ابراز گلایه خاطردنشان کرد: متأسفانه بعد از گذشت دو سال هنوز هیچ مبلغی برای جبران خسارت تحت عنوان اعتبارات سیل یا غیره به ما پرداخت نشده است.