رئیس دادگستری شادگان: مهم‌ترین هدف شورای حل اختلاف برقراری صلح بین مردم است

خورنا: رئیس دادگستری شادگان گفت: برقراری صلح و سازش بین مردم مهم‌ترین هدف شوراهای حل اختلاف است.

پیمان چعباوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شادگان اظهار کرد: شورای حل اختلاف یک نهاد شبه قضایی است و هدف آن از بدو تأسیس، ایجاد صلح و سازش در بین مردم برای برقراری هرچه بیشتر آرامش بوده است.

وی افزود: شوراهای حل اختلاف حلقه اتصال دادگستری با مردم هستند و معتمدین، بزرگان محل، ریش سفیدان و سران عشایر بیان کنندگان افکار و احساسات مردم به مسئولان قضایی هستند.

عضو شورای تامین شهرستان شادگان ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اهداف تشکیل شورای حل اختلاف برقراری صلح و سازش بین دو طرف دعوا در پرونده محاکم قضایی است.

وی با اشاره به دیگر کارکردهای این شورا گفت: شوراهای حل اختلاف بسیاری از مشکلات حقوقی و قضایی مردم را در حداقل زمان ممکن و با سرعت زیاد حل و فصل می‌کنند.

رئیس دادگستری و قاضی شورای حل اختلاف شادگان بیان داشت: شوراهای حل اختلاف به ویژه در دعاوی خانوادگی و ایجاد صلح و سازش بین زوج‌های جوان اهمیت خود را بیش از پیش در رویه‌های قضایی نشان می‌دهد.

وی در پایان گفت: با ارتقای هر چه بیشتر فرهنگ سازش و صلح بین مردم از طریق شوراهای حل اختلاف و دیگر نهادهای مربوطه مشکلات و اختلاف‌های خانوادگی، اجتماعی و فرهنگی بین شهروندان کمتر از گذشته شده است.