مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان: در سالگرد ارتحال امام(ره) بالغ بر هزار و ۵۰۰ برنامه از سوی روحانیان مستقر در خوزستان خواهیم داشت

خورنا|احمدرضارستمی: در ششمین نشست ستاد ارتحال امام خمینی(ره) که روز دوشنبه هشتم خرداد در سالن اجتماعات معاونت سیاسی اجتماعی استانداری برگزار شد، حجت الاسلام بلک مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان ضمن تسلیت به مناسبت نزدیکی ایام ارتحال امام‌خمینی(ره) گفت: با توجه به تقارن ایام ارتحال امام و ۱۵ خرداد با ماه مبارک رمضان، صبغه کارها در بخش برنامه‌های قرآنی و مجالس و محافل دینی برگزار می‌شود.

وی خبر داد: در حال حاضر براساس برنامه‌ریزی انجام شده در روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد ماه، حدوداً ۵۰۰ برنامه روستایی توسط روحانیونی که در این مناطق استقرار دارند، پیش‌بینی شده که حداقل هر کدام از این عزیزان، متولی دو برنامه هستند. یعنی با این حساب تعداد برنامه‌ها و جلسات می‌تواند بیش از ۵۰۰ برنامه هم باشد.

حجت‌الاسلام بلک ضمن اشاره به اینکه از طریق سامانه‌ای فعالیت همه ائمه‌ جماعات در ادارات و سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی سراسر استان رصد میشود، تصریح کرد: صدها برنامه پیش‌بینی شده از سوی ائمه جماعات ادارات در ما بین الصلاتین برگزار خواهد شد و همچنین در سطح مساجد و روستاها با توجه به اعزام بسیار خوب مبلغان فعالیت های متعددی را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان اظهار کرد: امسال در حدود ۳۵۰ نفر مُبلغ از حوزه‌های علمیه قم و مشهد به استان خوزستان تشریف آورده‌اند که هم‌اکنون در جایگاه‌های تبلیغی خود در سراسر استان استقرار دارند، بنابراین فکر می‌کنم که بالغ بر هزار و ۵۰۰ برنامه را در مساجد و مراکز فرهنگی خواهیم داشت که در این برنامه ها بیان شخصیت امام در ابعاد وصیت نامه سیاسی الهی اولویت دارد.

وی در پایان پیشنهاد داد: اگر ممکن باشد برنامه اهواز سالگرد ارتحال امام، در قالب یک جلسه منظم جمع خوانی قرآن برگزار و از طریق صدا و سیما پخش شود