مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان خبر داد؛

جذب بیش از دو هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در سال‌جاری

خورنا|احمدرضارستمی: در جلسه شورای آموزش پرورش استان خوزستان محمد تقی‌زاده مدیرکل آموزش پرورش خوزستان گفت: موضوع دستور کار جلسه امروز، برنامه توسعه آموزش و پرورش استان خوزستان در سال تحصیلی آینده است که در این راستا ما کار خود را با حوزه ابتدائی در این جلسه آغاز کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در حوزهٔ ابتدائی، سه اولویت مهم پیش دبستانی، انسداد مبادی بی سوادی و کیفیت بخشی به فرآیند آموزش در دستور کار قرار گرفته است.

تقی‌زاده به جذب بیش از دوهزار نفر از کودکان بازمانده تحصیل در سال تحصیلی جاری خبر داد و بیان کرد: بحث بازماندگان از تحصیل مشکلی بنیادی در استان خوزستان است و آنهائی که مسائل آموزشی و اجتماعی را به شکل عینی و دقیق دنبال نمی‌کنند، به تصور اشتباه عامل بازماندگی این کودکان را در آموزش و پرورش می‌بینند در صورتی که اصلا چنین نمی‌باشد. بلکه عوامل اقتصادی و اجتماعی از جمله بی‌سرپرست و بد سرپرست بودن این کودکان از جمله عوامل افزایش بازماند‌گی این کودکان از تحصیل می‌باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان خوزستان یادآوری کرد: در راستای کیفیت بخشی به آموزش و بهسازی نیروی انسانی ما طرحی را در مدارس به عنوان زنگ اولیاء داشته‌ایم که در آن زنگ، والدین کلاسهای ابتدایی مدرسه، هر هفته در مدرسه حضور می‌یابند و یک ساعت خاصی را در خصوص مسائل علمی و آموزشی و خصوصاً تربیتی دانش‌آموزان با اولیای مدرسه تبادل نظر میکنند‌.

وی افزود: از دیگر طرح‌های اجرا شده در آموزش و پرورش استان میتوان به طرح شناسایی و پیگیری وضعیت آموزش دانش‌آموزان لازم التوجه، جشنواره الگوهای نمونه تدریس، جشنواره برای معلمان چندپایه و همچنین برپایی جشنواره سالانه مدیران و معاونان برای اجرای برنامه سالانه نام برد.