صدور مجوز تأسیس کارگاه بسته‌بندی خرما در خرمشهر

خورنا : ابراهیم داوری اظهار داشت: خرمای خوزستان این قابلیت را دارد که به‌عنوان بهترین خرما در سطح جهان با انواع دیگر خرما به رقابت بپردازد و این مسئله تنها نیازمند مدیریت صحیح و حمایت مطلوب از کشاورزان است.
به گزارش خورنا و به نقل از فارس، وی بیان کرد: عدم وجود بسته‌بندی مناسب و مورد پسند مشتری یکی از مشکلات تولیدکنندگان خرما در سطح این شهرستان است.
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر افزود: در سال جاری با ارائه راهکارهای کارشناسی و عملی در نخلستان‌های خرمشهر وضعیت بازدهی مناسب‌تری را شاهد هستیم.
وی با تأکید به حمایت از نخلداران، ادامه داد: امسال با توزیع بیش از ۲۶ هزار کیسه توری به‌منظور پوشش خوشه و کاهش خسارت، حمله به پرندگان و برداشت بهداشتی محصول به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال خدمات قابل توجهی به کشاورزان این منطقه ارائه شده است.
داوری تصریح کرد: توزیع انواع کودهای شیمیایی و بیولوژیک به ارزش ۸۰ میلیون ریال به‌صورت رایگان از دیگر اقدامات این مدیریت به کشاورزان خرمشهری بوده است.
وی با اشاره به اینکه فصل برداشت خرما از نیمه دوم شهریور ماه آغاز میشود، گفت: پیش‌بینی میشود امسال شاهد برداشت شش هزار و ۵۰۰ تن خرما از نخلستان‌های این شهرستان باشیم.
مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۱۰ اصله نخل بارور در خرمشهر وجود دارد، اضافه کرد: این میزان خرما از سطح دوهزار و ۱۰۰ هکتار از نخلستان‌های این شهرستان برداشت میشود.
وی اظهار داشت: باتوجه به ظرفیت‌های موجود در خرمشهر در زمینه ارتقا و توسعه صنعت کشاورزی و همچنین افزایش کیفیت، تأسیس کارگاه‌های بسته‌بندی خرما ضرورتی انکارناپذیر بود.
داوری خاطرنشان کرد: در همین راستا باتوجه به رایزنی‌های انجام شده موفق به اخذ مجوز تأسیس کارگاه‌های بسته‌بندی خرما در خرمشهر شدیم.
وی افزود: در حال حاضر مجوز تأسیس یک کارگاه بسته‌بندی با ظرفیت یک هزار تن در روستای محرزی صادر شد که امیدواریم در زمینه اشتغال‌زایی نیز تأثیرگذار باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *