سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر ماهشهر:

خوشنویسان بندرماهشهر از برترین‌های کشور هستند/ فعالیت‌های فرهنگی و هنری ماهشهر جان تازه‌ای می‌گیرد

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندر ماهشهر گفت: خوشبختانه هنر خوشنویسی در این شهرستان از وضعیت بسیار مطلوبی برخوردار است به گونه‌ای که هنرمندان ماهشهری این عرصه از برترین‌های استان خوزستان و حتی کشور به شمار می‌روند.

خورنا – پریسا مصطفایی ظهر امروز در حاشیه برگزاری همایش خوشنویسی مهدوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این همایش به مناسبت فرا رسیدن عید بزرگ نیمه شعبان با موضوع مهدویت به منظور ارتقای سطح کیفی فعالیت‌های هنرجویان و ایجاد همدلی بیشتر برگزار شد.

وی افزود: در این همایش ۷۷ هنرجو شرکت داشتند که از این میان ۵ استاد، ۳ درجه فوق ممتازی و ۲۰ درجه ممتاز حضور داشتند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندر ماهشهر با ابراز خرسندی از فعالیت‌های انجمن خوشنویسان شهرستان خاطرنشان کرد: خوشبختانه هنر خوشنویسی از وضعیت بسیار مطلوبی در شهرستان برخوردار است به گونه‌ای که هنرمندان این عرصه از برترین‌های استان خوزستان و حتی کشور به شمار می‌روند.

مصطفایی در ادامه با تاکید بر لزوم تداوم برنامه‌های ارائه آثار هنرمندان گفت: برگزاری کارگاه‌ها و همایش‌های مختلف تاثیر قابل توجهی بر افزایش انگیزه هنرجویان به ادامه فعالیت و ارتقای سطح کیفی آثار آنها دارد لذا ضرورت دارد اینگونه‌ برنامه‌ها با همکاری انجمن‌های هنری تداوم داشته باشد.

وی ادامه داد: مردم شهرستان‌های مختلف استان و سایر استان‌ها دیدگاهی صنعتی نسبت به شهرستان بندر ماهشهر به دلیل وجود صنایع عظیم پتروشیمی دارند و آشنایی کمی با هنرمندان و آثار ارزشمند شهرستان دارند لذا برگزاری کارگاه، جشنواره، همایش و این قبیل برنامه‌ها تاثیر بسیار زیادی بر معرفی هنرها و هنرمندان ماهشهری خواهد داشت.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر ماهشهر به برنامه‌های آینده این اداره اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آتی شهرستان بندر ماهشهر راه‌اندازی دوباره جشنواره‌های استانی و منطقه‌ای در زمینه‌های مختلف هنری است که با برگزاری این برنامه‌ها می‌توان زمینه پیشرفت هنرمندان بومی را فراهم کرد و روح تازه‌ای به فعالیت‌های فرهنگی و هنری شهرستان دمید.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندر ماهشهر در پایان اضافه کرد: گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری و معرفی هنرمندان بومی علاوه بر همکاری مسؤولان، مستلزم همت و تلاش هنرمندان و انعکاس فعالیت‌ها توسط اصحاب رسانه است.