اردوغان: ترکیه از جنگ با سوریه فاصله ندارد

خورنا: اردوغان روز جمعه (۱۴ مهر) در جمع مردم در استانبول گفت: «ما به جنگ علاقه‌ای نداریم، اما از آن فاصله‌ای هم نداریم.»

وی هشدار داد: «به آن‌هایی که سعی کردند بازدارندگی، قاطعیت و ظرفیت ترکیه را به بوته آزمایش گذارند؛ این را در این جا می‌گویم که یک اشتباه مرگبار مرتکب شدند.»

این اظهارات همزمان با تداوم حمله نظامی ترکیه به اهداف داخل خاک سوریه برای سومین روز متوالی بیان می‌شود؛ حملاتی که در واکنش به پرتاب گلوله خمپاره‌ای از خاک سوریه به روستایی در شهر «یایلاداگی» در استان جنوبی «حتای» صورت گرفت.

آنکارا حملات نظامی خود به اهداف سوری را روز چهارشنبه در پی حمله خمپاره‌ای سوریه انجام داد که در پی آن پنج تن در شهر «آک‌چاکاله» در استان «سنلیورفا» ترکیه کشته شدند.

پارلمان ترکیه روز پنجشنبه لایحه مجوز عملیات نظامی خارج از مرزهای این کشور «در صورت نیاز» را تصویب کرد.

تنش‌ها میان ترکیه و سوریه افزایش یافته است. این در حالی است که دمشق می‌گوید، ترکیه، عربستان سعودی و قطر از شورشیانی که جان بسیاری را در سوریه گرفته‌اند حمایت می‌کنند.

به گزارش پرس تی وی، دولت سوریه می‌گوید، هرج‌و‌مرج جاری در این کشور از خارج طراحی و هدایت می‌شود و همچنین گزارش‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد شمار زیادی از شبه نظامیان مسلح، ملیت خارجی دارند.

بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه نیز در ماه ژوئیه در گفت‌وگو با روزنامه «جمهوریت» ترکیه گفت، آنکارا «برای حمایت از تروریست‌هایی که مردم ما را می‌کشند همه تجهیزات تدارکاتی مورد نیاز شورشیان را تامین کرده است.»

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *