در حاشیه سفر مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان به ایذه عنوان شد: اگر نتوانیم امکانات و اشتغال برای جوانان روستاییان فراهم کنیم با پدیده مهاجرت روستاییان به شهر رو به رو خواهیم شد

مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان گفت :اگر نتوانیم امکانات و اشتغال برای جوانان روستاییان فراهم کنیم با پدیده مهاجرت روستاییان به شهر رو به رو خواهیم شد
به گزارش خورنا از ایذه،سید عبدالله حسینی مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان در حاشیه بازدید از چند روستا شهرستان ایذه در گفتگویی با فیروز بیگلری خبرنگار خورنا در ایذه اظهار کرد: ظرف یک سال گذشته برنامه کاری تدوین کردیم که ما بر خود واجب دیدیم که این برنامه کاری را مستقیم با دهیاری های در میان بگذاریم و در بحث عمرانی و آبادی روستاها در تمام زمینه ها طرف مستقیم ما دهیاران هستند.
وی ادامه داد:باید یک برنامه داشته باشیم اگر بدون برنامه بخواهیم حرکت کنیم به مسیری خواهیم خورد که بارها دهیاران عنوان داشتند تصور همه ما این است که فقط برای روستاها باید بهسازی انجام شود در حالیکه باید خیلی از مسائل دیگری در روستاها کار شود.
حسینی در مورد بازدیدی که از روستاهای سطح استان داشت گفت: تا کنون کارشناسان ما از ۶۵۰ روستای کل خوزستان بازدید داشتند و نظر کارشناسی خود را اعلام کردند که اکتفا نکردم و خود به کارشناسی پرداختم که ببینم در روستاها چه میگذرد‌ و چه مشکلاتی دارند.
وی در مورد برنامه های اتخاذ شده برای مهاجرت نکردن روستاییان به شهر اظهار کرد:شعار ما این است که نگذاریم روستاییان به شهر مهاجرت کنند هر چند که نمی توان با حرف جلوی مهاجرت را گرفت و اگر نتوانیم امکانات کافی و اشتغال را برای جوانان روستاییان فراهم کنیم با پدیده مهاجرت روستاییان به شهر روبه رو خواهیم شد و در واقع یکی از بحث های مهمی که در روستاها داریم حفظ تولید و اشتغال است که باید شرایط را مهیا کنیم.
مدیرکل امور روستایی استانداری خوزستان در رابطه با بحث اشتغال افزود:درست است سیستم بانکی مشکلات بسیاری دارد اما خود ما باید فشار بیاوریم تا بتوانیم تسهیلات بانکی بگیریم که اشتغال زایی انجام بدهیم ما ظرفیت های خوبی داریم که متاسفانه به خوبی استفاده نمیکنیم.
حسینی با بیان اینکه در استان مناطق گردشگری خوبی داریم افزود:در استان به خصوص زاگرسنشینان مناطق گردشگری خوبی داریم و ما در این رابطه آمادگی پرداخت تسهیلات به متقاضیان ایجاد گردشگری داریم و اگر طرحی به علت مشکلات مالی نیمه کاره رها شده است اعلام کنند تا از طریق بانک کشاورزی تسهیلات کم بهره ای در اختیارشان قرار بدهیم.
سید عبدالله حسینی در مورد بحث برنامه کاری برای روستاییان گفت:یکی از بحث های مهمی که داشتیم بحث بیمه روستاییان بود که در همین خصوص قراردادی با بنیاد برکت منعقد کردیم که در غالب سه طرح دست بندی کردیم که در ۷ بند توصیف شده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *