جشن گرامی داشت روز جهانی پرستار، ماما و تقدیر از فعالان عرصه سلامت باغملک در محل تالار ولایت برگزار شد

پرستاران، خادمان بی‌منت و فرشتگان سپیدپوش جامعه هستند که لباس خدایی بر تن دارند، آنان حمایت و پشتیبانی جامعه را می‌جویند و خواهان ارج نهادن جامعه به جایگاه واقعی خویشند.

خورنا – جشن گرامی داشت روز پرستار، ماماها و فعالان عرصه سلامت باغملک برگزار شد

آنگاه که رنج و درد بر کالبد انسان حمله‌ور گشت و سلامت وی را پایان داد، پرستاری به وجود آمد؛‌ یعنی از زمان پیدایش بشر،‌ این حرفه مقدس بر عرصه گیتی نمایان شده است. در مسیر تاریخ، پرستاری همپای پزشکی در خدمت انسان‌ها بوده است و به تدریج، این دو در قالب علم پیشرفت نموده‌اند و در زمان‌های بحرانی، مانند حوادث طبیعی و جنگ‌ها، خدمات شایان توجهی انجام داده‌اند.

روز جهانی پرستار هرساله در ۱۲ ماه مه به منظور قدردانی از پرستاران، در اقصی نقاط جهان گرامی داشته می‌شود. به این خاطر که زادروز فلورانس نایتینگل پرستار انگلیسی و بنیانگذار حرفه پرستاری مدرن در ۱۲ مه است، این روز به عنوان روز پرستار انتخاب شده است. در ایران روز تولد زینب روز پرستار و تقدیر از زحمات آنان شناخته میشود.

در این مراسم با شکوه و شایسته که با حضور اکثر پرستاران، ماماها و فعالان عرصه سلامت، مدیران، امام جمعه موقت شهرستان باغملک انجام گردید، در پایان به نحوی مطلوب از پرستاران و کادر درمانی باغملک با اهدا لوح و جوایزی از سوی مدیریت بهداشت و درمان تقدیر و تشکر شد.


نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *