تجلیل از جانبازان و کارگران توسط شهرداری ایذه

فیروز بیگلری / خورنا ،به مناسبت هفته کارگر و جانباز مراسمی با حضور مهندس انوشیروان بهرامی شهردار ایذه، زندی معاون شهردا،اکبر نوروزی سرپرست اداره تعاون و رفاه اجتماعی ،قدرت الله سلطانی مسئول آتشنشانی ،اعضای شورای اسلامی شهر، جمعی از مسئولین شهرداری برگزار و از کارگران خدوم شهرداری این شهر تجلیل شد. در این مراسم بهرامی شهردار ایذه این روز را به تمامی کارگران تبریک گفت و از کارگران به عنوان پیشانی نمایش فعالیت های شهرداری یاد کرد.
وی همچنین از اینکه در تعالیم اسلام جایگاه ویژه ای برای کارگران در نظر گرفته شده است ابراز خوشنودی کرد و افزود: به همین خاطر است که نقش و جایگاه کارگران هیچ گاه فراموش نخواهد شد.
وی افزود: همه شما نزد خداوند بزرگ، عزیز هستید و مطمئنا شهروندان ساکن در این شهر به عملکرد شما آگاه هستند و این تلاش و کوشش بی‌دریغ شما بر کسی پوشیده نیست.
شهردار ایذه اظهار کرد: خانواده ها می توانند سهم بسزایی در اقتصاد داشته باشند مخصوصا خانم ها در اقتصاد خود و خانواده سهم بسیار بالایی در رشد جامعه داشته باشند.
مهندس انوشیروان بهرامی در پایان افزود:انشالله با تلاش همکاران شهرداری بتوانیم مشکلات را برطرف کنیم و قطعا دوستان هم به دنبال این موضوع است چرا که خانواده های شهرداری در سخت ترین شرایط ممکن زندگی می کنند و در تلاش هستیم تا این مشکلات به زودی برطرف شود.
در ادامه حمید کیانیان ریئس شورا شهر ایذه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و فرا رسیدن روز معلم و هفته کارگر ،در جمع خانواده های کارکنان شهرداری اظهار کرد:در جامعه ای که کارگر بیشترین زحمت را می کشند اما کمترین در آمد را دارند و به سختی امورات زندگی خود را می گذارند.
کیانیان افزود:۸۵ درصد از منابع مملکت ما دست ۱۵ درصد می باشد و جمع کثیری از مردم ما کارگران از قشر متوسط جامعه ای هستند که دغدغه اصلی شان فراهم کردن نان شب خود می باشند و قشر کارگری با مشکلات درمان و بیماری دست و پنجه نرم می کنند و خیلی از اینها به علت ناتوانی مالی به بیمارستان ها مراجعه نمی کنند.
ریئس شورا ایذه در ادامه با بیان اینکه منابع کشور با خیلی از کشورها قابل قیاس نیست گفت:متاسفانه به هر دلیلی این منابع احیاء نمی شود و در اختیار افراد کم در آمد قرار نمی گیرند امیدوارم روزی فرا برسد هم کار ، اشتغال ،تولید و هم کارگر جایگاه خاص خود را پیدا کند و اعتقاد دارم اگر نیست باید برای همه نباشد و اگر هم موجود است باید برای همه باشد
کیانیان افزود : در ایذه از نظر شاخصه های فقر و فلاکت،احتیاط، و خودکشی از نظر شاخصه های آموزشی در وضعیت خیلی بحرانی قرار گرفتیم و واقعا جای تاسف است با این همه پتانسیل و استعداد و دارای امکانات خوب آب و هوایی،گردشگری ،دامداری و کشاورزی که دارد جزء ۹ شهرستان محروم کشور است و شاید اگر دقیق تر به این موضوع نگاه کنیم شاید از جمله شهرستان های باشد که واقعا از جاهات مختلف در تنگنا قرار گرفته است
حمید کیانیان ریئس شورا ایذه در پایان ابراز امیدواری کرد: با توجه به اینکه به انتخابات شورا شهر نزدیک هستیم کسانی را انتخاب کنیم که برای کار کردن انگیزه داشته باشند و بتوانند زندگی شان را فدای مردم کنند در واقع کسانیکه که خودشان را برای شورا بخواهند نه اینکه شورا برای خودشان بخواهند.
قدرت الله سلطانی مسئول آتشنشانی ایذه در مراسم تجلیل از کارکنان و کارگران شهرداری اظهار کرد:از زمان شهردار شدن مهندس انوشیروان بهرامی شاهد خدمات زیادی از وی بودیم که با برگزار کردن مراسم تجلیل که برای اولین بار در تاریخ شهرداری ایذه برگزار شد واقعا جای تقدیر دارد.
وی گفت:در روز کارگر باید از کم و کاستی و دغدغه های مالی کارگران بگویم اما با توجه به اینکه از خود بدنه شهرداری هستیم و بر همه چیز واقف هستیم که شهرداری چه مشکلاتی دارد ولی مهندس بهرامی شهردار موفق ایذه هر آنچه از دستش بر آمد انجام داد.
سلطانی ادامه داد:طبق قانون کار هر ساله درصدی به حقوق افزوده می شود اما متاسفانه به آن چیزی که حق ما بود نرسیدیم که امیدوارم با تلاش های مهندس بهرامی مشکلات ما نیز برطرف شد.
ریئس آتشنشانی افزود:۱۵ تن از نیروهای خوب این واحد بازنشسته شده است و برای گرفتن نیرو جدید متاسفانه هنوز مجوزی نگرفتیم در حالیکه به علت کمبود نیرو در ۳۶۵ روز سال نیروهای ما حتی یک روز استراحت ندارند و به خاطر نداشتن نیرو کافی مجبور هستیم با همین نیرو ها ادامه دهیم.
سلطانی ریئس آتشنشانی ایذه در پایان افزود: نیروهای آتشنشانی نیروی سخت برای روزهای سخت است با توجه به شرایط سختی که دارد متاسفانه تفاوت حقوق نسبت به واحدهای دیگری ندارد که باز امیدواریم نسبت به این قضیه ورود شود اما با نیروهای اندکی که داریم با جان دل در خدمت مردم هستیم .
اکبر نوروزی سرپرست اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی ایذه نیز ضمن تبریک هفته کارگر و اعیاد شعبانیه اظهار کرد: امیدوارم همه ما جزء رهروان امامان و بزرگواران دینی خود باشیم در نظام اقتصادی اسلامی بر همه واجب است که در زمینه اقتصادی فعالیت داشته باشیم آن هم در جهت نیازهای جامعه باشد .
وی افزود: هر نوع خدمتی در گشایش گره جامعه برداشته شود نوع عبادت و ثواب محسوب می باشد .
نوروزی گفت: آنهایی که صادقانه در جهت رفع مشکلات جامعه هستند و به همنوعان خود بتوانند کمک کنند چه در زمینه تولید و چه در امر خدمات،مطمئنم از جایگاهی ویژه نزد خداوند برخوردار است .
وی در ادامه تصریح کرد:خداوند متعال منابع طبیعی و امکانات وسایل را در اختیار انسان قرار داد و به نوعی انسان را مسلط کرد بر امکاناتی که در اختیار دارد از طرفی هم یک سری استعدادهای درونی و باطنی در خود انسان است که اگر انسان بتواند از این امکانات طبیعی و ذاتی که در اختیار دارد استفاده کند به عنوان یک انسان الگو و نمونه شناخته می شود.
اکبر نوروزی سرپرست اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان ایذه در پایان افزود:همه واقف هستیم قشر کارگر یک قشر زحمتکش است و به نوعی به حق خودش نرسیده است و با توجه به وضعیت اقتصاد کشور ،بیکاری و نبودن بودجه کافی کار را برای مردم سخت کرده است.
گفتنی است در این مراسم برنامه های شاد از قبیل سرود ، موسیقی ، تقلید صدا ، نمایش ، شاهنامه خوانی و مسابقه برگزار شد و در پایان از کارکنان و کارگران و همچنین جانبازان با اهدا جوایز و لوح سپاس تجلیل شد.






گزارش و عکس از فیروز بیگلری

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *