تکذیب خبر کاندیداتوری هاشمی‌رفسنجانی

خورنا: روزنامه ‘آرمان روابط عمومی’ در خبری از دیداری میان ناطق نوری با هاشمی رفسنجانی خبر داده بود که در آن ناطق نوری از رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای حضور در انتخابات ریاست‌ جمهوری یازدهم دعوت کرده است.

به نوشته این روزنامه حجت‌الاسلام ناطق نوری در این دیدار خطاب به هاشمی رفسنجانی گفته است: “من با نیروهای انقلاب، بازاری‌ها و روحانیت در تماس هستم، این نیروها از برخوردهایی که با شما صورت می‌گیرد ابراز نگرانی می‌کنند.شما شفاف بیائید در صحنه و ما هم پشت شما هستیم. هاشمی هم در این دیدار تاکید کرده که ‘بدون واهمه’ در صحنه انتخابات حضور خواهد یافت.”

این خبر بطور گسترده در رسانه های داخلی و خارجی واکنش پیدا کرد و حتی برخی رسانه ها این خبر را به معنای کاندیداتوری آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوی آتی تعبیر کردند.

سایت فرارو یکی از رسانه های داخلی در این باره نوشته است:” به نظر می رسد فقدان گزینه مطلوب برای پیش بردن پروژه دولت وحدت ملی که حداقل پایگاه اجتماعی ای را داشته باشد،طراحان این پروژه را به سمت آیت الله هاشمی سوق داده است و نمی توانند جزء او گزینه ای دیگر را در نظر داشته باشند. “

سایت بی بی سی نیز به تحلیلی تفصیلی در این باره پرداخته است. در بخشی از تحلیل بی بی سی آمده است: “این گمانه زنی وجود دارد که تشدید بی سابقه بحران اقتصادی در ایران و گسترش این احساس عمومی که ریشه وضعیت بی سابقه موجود، تحریم های بین المللی بر سر برنامه هسته ای است هاشمی رفسنجانی و همفکرانش را به این نتیجه رساند که زمان ورود جدی تر به عرصه سیاسی فرا رسیده است.”

با همه اینها محسن هاشمی به قانون گفت: اگر به خبر دقت کنید، حاج آقا(آیت الله هاشمی رفسنجانی) اعلام کاندیداتوری نکرده اند، بلکه ایشان به آقای ناطق گفتند که اگر لازم باشد که ایشان اثرگذاری کنند بطور فعال‌تر در عرصه انتخابات وارد خواهند شد.