با دعوت دفتر سیاسی حزب اعتماد ملی مسجدسلیمان و ستاد دکتر روحانی : با حضور دکتر صادق زیباکلام و استقبال پرشور مردم مسجدسلیمان ستاد مرکزی دکتر روحانی در مسجدسلیمان افتتاح گردید + گزارش تصویری

میثاق حاجتی/خورنا:

ساعت ۴ بعدازظهر امروز جمعه ۸ اردیبهشت دکتر صادق زیبا کلام استاد دانشگاه تهران و تئوریسین سیاسی در فضایی متفاوت ، درافتتاحیه ستاد دکتر روحانی مسجدسلیمان حضور یافت .

افتتاحیه ستاد آقای دکتر روحانی با خوش آمدگویی آقای مهندس صفرنژاد رئیس ستاد انتخاباتی دکتر روحانی آغاز شد و درادامه آقای مهندس نجف پور مسئول کمیته سیاسی حزب اعتماد ملی از حضور مردم و آقای دکتر زیباکلام در افتتاحیه ستاد تشکر به عمل آوردند.

در بخش دیگری از افتتاحیه خانم دکتر امانی مسئول کمیته بانوان حزب اعتمادملی وعضو شورای مرکزی حزب اعتمادملی استان خوزستان به برشمردن دلایل مشارکت در انتخابات و حمایت از آقای دکتر روحانی پرداختند و حضور آقای دکترزیباکلام در مسجدسلیمان به منظور افتتاحیه ستاد را نقطه عطفی درایجاد فضای باز سیاسی و توسعه سیاسی شهرستان مسجدسلیمان بیان کردند .

مهمان ویژه افتتاحیه ستاد دکتر روحانی جناب آقای دکتر زیبا کلام بود که سخنان خودرا با توضیح در مورد پیشینه تاریخی و صنعت نفت مسجدسلیمان آغاز کرد و ابراز کرد : من با مسجدسلیمان ناآشنا نیستم ، چراکه دردروسی که در دانشکده حقوق دانشگاه تهران تدریس میکنم راجع به این شهر و تاریخچه پیدایش نفت صحبت میکنم.
ایشان افزودند ، ۱۰۶ سال از پیدایش نفت وتحولاتی که در دنیا به وجود آورد میگذرد اما خود مسجدسلیمان در ظاهر و باطن از این تحولات بهره ای نبرده و از گردونه پیشرفت بازمانده و فقر نسبی همچنان در شهر مشهود است.
ایشان افزودند، من فکر میکنم گلایه های شهروندان مسجدسلیمانی در خصوص مشکلات و امتیازات کاملا به دولت و دست اندرکاران و مقامات و کائنات رواست ، اما راه برطرف کردن این گلایه ها این نیست که ما به وجود چند نفر در تهران یا در اهواز دلخوش کنیم و فکر کنیم بالاخره نوبت پیشرفت مسجدسلیمان هم میرسد.
راه رسیدن به مطالبات فرهنگی و اجتماعی و توسعه از خود مسجدسلیمان شروع میشود، از خود شما شروع میشود.
خودتان باید شروع به تحقق بخشیدن مطالباتتان کنید، چگونه ؟
جواب این است که برای به وجود آمدن شرایطی که مردم مسجدسلیمان و هفتگل و لالی و آغاجری و سایر جاهای دیگر بتوانند در جهت توسعه و پیشرفت گام بردارند باید راه باز شود، مسئله مهم بازکردن راه است وتنها راه بازکردن مسیر توجه به تجربه تاریخی ست. تجربه تاریخی به ما میگوید تنها راه ممکن دموکراسی است و هیچ راه دیگری ختم به پیشرفت و توسعه نشده به جز دموکراسی، بنابراین راه را برای دموکراسی باز کنیم.

وی در جمع مردم ، مسئولان ستاد دکتر روحانی درمسجدسلیمان و حزب اعتمادملی مسجدسلیمان خاطرنشان کرد ، علت حمایت من از اصلاح طلبان و حزب اعتمادملی که یکی از احزاب اصلاح طلب ست و همچنین سایر اشخاص منصوب به اصلاحات به این دلیل است که راه تحقق دموکراسی باز شود و اگر راه دموکراسی بازشود راه پیشرفت و توسعه و رشد و مبارزه با بیکاری در مسجدسلیمان و مسجدسلیمانهای ایران که محال به نظر میرسند ، باز شود .
لذا ماچاره ای نداریم جز اینکه در انتخابات شرکت کنیم.
این فکر که مگر آقای روحانی چه کرده است و این چهارسال یا اساسا تمام مدتی که رای داده ایم و در انتخابات شرکت کرده ایم چه تحولی صورت گرفته است و چرا باید رای بدهیم ، اینها تفکراتی است که شاید باورتان نشود که یک عده که به آنها اصولگرا میگوئیم از این تفکرات استقبال میکنند.
چرا استقبال می کنند ؟
از یک جهت خیلی استقبال نمی کنند تا از آمارعددی شرکت کنندگان بهره برداری سیاسی کنند و با رقم سی یا چهل میلیون بگویند به دهان انگلیس و آمریکا و استکبار زدیم و این رفراندومی بود برای تایید نظام.
ولی از طرف دیگر چرا دوست ندارند مردم در انتخابات شرکت کنند ؟!
زیرا وقتی مردم در انتخابات شرکت میکنند انتظارات و توقعات آنها بالا میرود واین اولین مشکل اصولگرایان با مشارکت گسترده مردم در انتخابات است.
مشکل دیگر آنها، بانادیده گرفتن موضوع نظارت استصوابی این است که مردم رئیس جمهور یا نماینده ای را انتخاب کردند که خودشان خواستند.
واساسا دموکراسی یعنی همین.
یعنی انتخاب رئیس جمهور یا نماینده ای که خودتان میخواهید.
بنابراین راه تحقق و رسیدن به دموکراسی دشوار است.
ایشان در ادامه افزودند، کشورها ، ملت ها و سرزمین های دیگر که به دموکراسی رسیدند هم راه دشواری را پیمودند، اگر اروپا و غرب به دموکراسی رسیده است توجه کنید که از سال ۱۴۰۰ یعنی از رنسانس حرکت به سمت دموکراسی شروع شده تا بعداز انقلاب کبیر فرانسه و منجربه ظهور نظام پارلمانی یا چیزی که امروز به آن دموکراسی میگوئیم شده است.
معنی آن این نیست که در ایران هم ۴۰۰ یا ۵۰۰ سال باید طول بکشد تا دموکراسی تحقق پیدا کند ، اما معنی آن این است که به هرحال نباید راه ساده و سریعی را انتظار داشته باشیم.
ایشان در بخش دیگری از صحبت هایشان افزودند ، شروع دموکراسی در ایران از مشروطه بوده است ، مشروطه ۱۲۸۵ بوده و امروز ۱۳۹۶ است.
۱۰۶ سال پیش مشروطه اتفاق افتاده است و اولین نقطه عطف و آغاز راهه برای رسیدن به دموکراسی بوده است.
بنابراین راه دشواری در پیش داریم و به نظر بنده تنها مسیری که ماداریم و تنها مسیری که شما برای تحقق خواسته هایتان مانند آب و برق و گاز و بهداشت و تکریم و رفع فقری که از سر وروی مسجدسلیمان بالا میرود، خواهران و برادرانم تنها راه برون رفت از این فقر از این فلاکت و گله مندیها فقط وفقط وفقط دموکراسی است .
دموکراسی یعنی حضور داشتن
یعنی پای صندوق رفتن
یعنی کمک کردن به شخصیت هایی که مزیت های بهتری نسبت به دیگری دارند.
من به هیچ وجه نمیگویم آقای روحانی نلسون ماندلاست
من به هیچ وجه نمیگویم آقای روحانی ماهاتما گاندیست.
من حتی میگویم روحانی از جهت دموکراسی و آزادی به گردپای مهندس بازرگان نمی رسد
من حتی میگویم روحانی به گرد پای محمدمصدق نمیرسد.
ولی ما دریک شرایط ایده آل زندگی نمیکنیم. اینطور نیست که یک طرف آقای روحانی باشد و رقیبش نلسون ماندلا یا محمدمصدق یا مهدی بازرگان ، مادر شرایطی داریم به سر می بریم که کسانی که رقبای اصلی آقای روحانی هستند قصد دارندکشور را به بدبختی ، مصیبت و احمدی نژادیسم بکشانند و دوباره کشور رابه طاعون احمدی نژاد گرفتار خواهند کرد.
بنابراین همین قدر که آقای روحانی اجازه نمیدهند کشور به احمدی نژادیسم دچار شود به نظر من باید کمک کنیم زیرا ۸ سالی که احمدی نژادیسم براین مملکت حاکم بود شاید به اندازه نیم قرن در جهت تحقق آزادی و دموکراسی به عقب رفتیم ، بنابراین راه چاره ما این است که سطح توقعات خود را پائین بیاوریم و بدانیم فعلن هدف و استراتژی ما این است که دوباره کابوس احمدی نژادیسم براین کشور حاکم نشود.
ایشان در پایان یاددآور شدند ، بنابراین ۲۹ اردیبهشت استوار و محکم به آقای روحانی رای بدهیم و هرکسی پرسید که چرا به ایشان رای دادید و مگر چه کرده است، تنها یک پاسخ بدهید : به روحانی رای میدهیم که کشور دوباره دچار احمدی نژادیسم نشود

 

 

 

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *