مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان:

سال گذشته ۲۷۵ کیلومتر جاده جدید در خوزستان راه‌اندازی شد

خورنا|احمدرضارستمی: منوچهر رحمانی مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: حدود ۷۵۰ کیلومتر جاده اعم از اصلی و فرعی و روستایی را در دست ساخت داریم که ارزش ریالی این پروژه‌ها در دو بخش راه و مسکن‌ حدود ۲۰۰  میلیارد تومان است که در صورت تامین اعتبار، برنامه اجرایی آنها یک برنامه سه ساله است.

وی افزود: در سال گذشته ۲۷۵ کیلومتر جاده جدید راه‌اندازی کردیم، اما متاسفانه تخصیص اعتبار به طور میانگین زیر ۱۰ درصد بوده و در حال حاضر از نظر مالی به شدت تحت فشار قرار داریم.

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان ادامه داد: با توجه به کمبود بودجه عمرانی، تلاش کردیم تا در طول سال‌های ۹۴ و ۹۵ پروژه‌ها را اولویت‌بندی و آنها را با استفاده از ظرفیت‌های ممکن به سرانجام رساندیم .

وی افزود: با توجه به اینکه پروژه‌هایی که در اولویت دوم قرار دارند، از نظر اجرایی با افت مواجه بودند. امروز در تلاشیم که با استفاده از همه ظرفیت‌ها اشتغال را حفظ کنیم که تاکنون موفق بوده‌ایم .

رحمانی در مورد ساماندهی وضعیت مسکن‌های مهر خوزستان عنوان کرد: نزدیک به حدود ۹ هزار متقاضی موثر برای واحدهای مسکن مهر داریم که در سال جدید برای اتمام واحدهای باقی مانده برنامه‌ریزی می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان در ادامه بیان کرد: در حوزه افزایش کیفیت ساخت وسازها با نظام مهندسی همکاری و جلسات متعددی با شهرداری و نظام مهندسی برگزار کرده‌ایم و به تعامل خوبی رسیده‌‌ایم.

وی اظهار داشت: پیش‌بینی ما این است که در سال ۹۶برنامه‌ریزی و نظارت بیشتری در این بخش اعمال شود.