استاندار خوزستان: باند دوم جاده آبادان ـ ماهشهر در هفته بسیج به بهره‌برداری می‌رسد

خورنا: استاندار خوزستان گفت: باند دوم جاده آبادان – ماهشهر در هفته بسیج به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، سیدجعفر حجازی ‌‌در نشست کار‌گروه کشاورزی، اشتغال و عمران شهری و روستایی که در سالن اجتماعات بندر و دریانوردی خرمشهر با حضور مسئولان استان خوزستان و خرمشهر برگزار شد با اشاره به ساخت باند دوم جاده آبادان – ماهشهر اظهار کرد: جاده آبادان – ماهشهر در حال حاضر ۶۰ درصد از بار ترافیکی را بر دوش کشیده و باید برای توسعه آن اقداماتی را در دستور کار این کار گروه قرار دارد.

وی افزود: وزیر راه و شهرسازی با استانداری خوزستان توافق کرده که به زودی عملیات احداث جاده آبادان به ماهشهر را از سمت خرمشهر تا جاده کمربندی شلمچه با اعتباری بالغ بر ۶۴۰ میلیارد ریال به مناقصه گذاشته و در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن را آغاز کند.

استاندار خوزستان ادامه داد: در این مسیر از محل تلاقی جاده ماهشهر به آبادان تا محل شلمچه پل بزرگی بر روی رودخانه کارون احداث خواهد شد و با احداث این دو باند از جاده فوق ضمن کاهش ترافیک داخل شهر از نظر تردد ماشین‌های سنگین، زیرساخت‌ها آسیب کمتری را متحمل می‌شوند.

استاندار خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اراضی کشاورزی جاده شلمچه گفت: بخش‌های توسعه اراضی کشاورزی دو هزار هکتاری شمال جاده شلمچه و سه هزار هکتاری جنوب جاده شلمچه در یک زمانبندی مشخص برای اجرای عملیات بهسازی تعیین تکلیف می‌شود.

*آ غاز به کار انتقال آب کشاورزی از رودخانه بهمنشیر به مینوشهر

حجازی در ادامه این جلسه در خصوص مصوبات مشخص شده بیان داشت: برای انتقال آب کشاورزی از رودخانه بهمنشیر به مینوشهر تا پایان مهر ماه به میزان پنج متر مکعب در ثانیه تصمیم‌گیری شده و برای اراضی کشاورزی یک هزار و ۲۰۰ هکتاری حفار غربی و حفار شرقی اقدامات جدیدی برای آینده نزدیک برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: در بخش تعاونی و شیلات خرمشهر باید تغییراتی ایجاد شود که بر مبنای این تغییرات توسعه مجتمع پرورش ماهی فاز دوم شهید احمدیان در دستور کار جلسه امروز قرار دارد.

نماینده عالی دولت در استان خورستان با اشاره به دیگر مشکلات شهری خرمشهر گفت:  مسایل و مشکلات تعاونی‌ها مورد پیگیری قرار گرفته و به زودی برای دادن تسهیلات به متقاضیان بخش تعاونی خرمشهر با  بانک‌های عامل وارد مذاکره می‌شویم.

وی ادامه داد: خرمشهر در حدود ۱۴۰ واحد صنعتی درون و خارج از شهرک صنعتی دارد که از این تعداد ۸۳ واحد صنعتی در حال ساخت و دیگر واحدها قدیمی بوده و به سه دسته کاربری مشخص تبدیل می‌شوند.

استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: دسته اول این واحدها در سال‌های پیش از دوران بازسازی سرمایه گذاری شده‌اند و بعدها به دلیل ورشکستگی صاحبان این واحدها تعطیل شده‌، دسته دوم شامل افرادی  غیربومی است که به دلیل مشکلات و بدهی به بانک‌های عامل این واحدها را غیر فعال نگه داشته‌اند و دسته سوم در حال حاضر فعال بوده اما با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستند.

حجازی تصریح کرد: هم اینک رؤسای بانک‌های عامل برای ارزیابی و بررسی مشکلات واحدهای صنعتی به شهرک صنعتی اعزام شده‌اند تا از نزدیک برای مشکلات این واحدهای صنعتی تصمیم گیری کنند.

استاندار خوزستان با اشاره به جلسه بررسی مسایل و مشکلات عمران شهری و روستایی گفت: در این راستا وضعیت گازرسانی، برق، مسکن مهر، فاضلاب، آب آشامیدنی و روشنایی معابر با حضور مدیران کل استان و شهرستان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

حجازی افزود: با تزریق منابع اعتباری خاص به خرمشهر در مرحله دوم علاوه بر اعتبارات سالانه تملک و دارایی در بخش عمران شهری و روستایی سرعت بیشتری را ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: لایروبی رودخانه کارون، فضای سبز، آسفالت معابر، تکمیل شبکه فاضلاب از محل فروش اوراق مشارکت، تکمیل گازرسانی شهری و روستایی در این نشست مورد بررسی قرار گرفته و برای حل مشکلات آن مصوبات جدیدی مشخص شده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *