اختصاص زمین به‌منظور احداث بازارچه مرزی شلمچه

خورنا : عبدالله حسینی اظهار داشت: شلمچه در منطقه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
به گزارش خورنا و به نقل از فارس، وی با بیان اینکه باید فرصت‌های سرمایه‌گذاری و شغلی را با برنامه‌ریزی در منطقه ایجاد کرد افزود: هم‌اینک سه هکتار زمین حد فاصل پایانه مرزی و یادمان شهدای شلمچه پس از جانمایی از طریق اتاق بازرگانی و تجار خرمشهر و هماهنگی اداره کا بندر و دریانوردی، گمرک، هنگ مرزی و نیروی انتظامی پاکسازی و به‌منظور احداث بازارچه مرزی شلمچه آماده احداث است.
فرماندار خرمشهر با بیان اینکه مرز شلمچه در چند سال اخیر با اقدامات مؤثر و عملکرد مطلوب مسئولان پیشرفت و رشد چشمگیری داشته گفت: با توجه به بسترسازی انجام شده توسط اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر به‌منظور صادرات و ترانزیت کالا در سال‌های آتی شاهد رونق اقتصادی و اشتغالزایی مطلوبی در منطقه خواهیم شود.
وی با اشاره به اینکه پیشرفت منطقه به مراتب زمینه‌های مستعد اقتصادی را نیز فعال می‌کند تصریح کرد: باید با هموار کردن زمینه‌های اشتغال در خرمشهر، موقعیت‌های شغلی جدید برای جوانان فراهم کرد.
حسینی خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی شهرستان نیز متولی کار تجارت به‌منظور مشارکت بخش خصوصی و شرکت‌های تعاونی مرزنشینان تعیین شده است.
وی با بیان اینکه تنها مشکلی در پیش‌رو این است که  دولت عراق باید در این خصوص پیش‌قدم شود تصریح کرد: زیرا با توجه به شرایط داخلی عراق کمتر شهروند عراقی می‌تواند کالایی را در بازارچه خرمشهر عرضه و تبادل اقتصادی برقرار کند.
به گفته فرماندار خرمشهر صادرات کالا از مرز شلمچه در سال ۸۹، ۴۵۰ میلیون دلار بوده است.
وی اضافه کرد: به هر حال با پیش‌بینی‌های انجام شده امیدواریم صادرات کالا در سال جاری به مرز ۸۰۰ میلیون دلار برسد.
حسینی در پایان اظهار داشت: خرمشهر و رونق تجاری و اقتصادی این منطقه مستلزم حمایت همه بخش‌های اجرایی است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *